Senaste nytt

Problem att logga in på Radissons hemsida och app

Jonas F

Medlem
Jag kan meddela att det fortfarande inte fungerar för mig att logga in och jag får inga aktiverings-mail. Enligt kundtjänst som jag ringde idag är det så för i princip alla användare men bevisligen i den här tråden är det ju inte alla som har det bekymret.

De var i alla fall medvetna om problemet och det var felanmält... Så ville jag boka med medlemspriser eller poäng var det ringa som gällde tillsvidare.
 

Olle K

Medlem
Jag provade min första poängbokning. Det stod att priset var 30000 poäng, men det tillkom även en Room 1 cost på knappt 40 EUR. Jag dubbelkollade att det inte är Points+Cash. Brukar det vara så på Radisson?
Bokningsbekräftelsen på mail sa 0 i kostnad, men manage booking på webbsidan listar kostnad i pengar utöver poängen.
Samma för mig på Radisson Kaunas (fd Park Inn). Det tillkom en kostnad på 35 euro. Mailbekräftelsen såg annorlunda ut mot de vanliga, men där stod det endast poängkostnad. Dubbelkollade med hotellet och det var ingen extra kostnad som tillkommer.

I detta ärende kontaktade jag Radisson på Facebook, där brukar de svara snabbt till skillnad från på mail. Men de bad mig kolla med hotellet utan att kunna ge ett svar om "pristillägget" som skumt tillkommit (därav mailade jag hotellet).

Jag kan för övrigt inte heller logga in på mina sidor. Hotellet i fråga i Kaunas skrev att de hört om dessa problem också med login vid systembytet. För jag kan inte avboka min gamla bokning gjord med det högre poängpriset (nu är det sänkt poängpris för detta hotell).
 

Dawes

Medlem
Jag matchade till radisson just vid uppdelningen och fick en redig oreda på halsen. Hade någon natt där jag tänkte prova radisson men så blev inte fallet.
Fullföljde mitt ärende ändå och nu fungerar det.

Problemet var: kunde inte logga in, aktivera konto eller byta lösenord. Lite moment 22..
Kundtjänst slutsats: min e-post är för evigt korrupt i deras system.
Lösning: skapa nytt konto, till ny e-post och migrera över gammalt konto till det nya.

Slutsats: mig gör det inget då jag inte har en massa bokningar osv som riskeras, däremot irriterande att ha en annan e-post till just radisson. Tog dryga månaden och en hel hög samtal och mail för att lösa.
 

jerixon

Medlem
Hade samma strul med detta. Förr gick det direkt men nu fick jag ringa kundservice (svenska nummret) och trycka på dem 2ggr för att de skulle kreditera det manuellt. Skulle även jag ha poängen till andra bokningar.

Och de är riktigt sega att kreditera poäng när man avbokar vistelser. Min ligger hos Radisson i Danmark där de eskalerat det. Segt när poängen behövs på annan ort.
 

EqDT

Ny medlem
Hoppas verkligen de får ordning på systemen i Radisson ASAP. Svårt och irriterande att följa med på alla fel :(
Ibland får jag bara de 1000 poängen i sommarkampanj, ibland nätter, ibland inte, vissa gånger bara poäng för extra köpt frukost. Ett riktigt virrvarr :/
 

Robert flysas

Moderator
Jag blev tillslut uppringd från USA (Omaha) som äntligen kunde göra så jag fick tillbaka poängen. De hade ”fastnat”…. Fick dock kompensation i form av lite poäng eftersom det tog sån tid.
 
Toppen