Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

mha321

Medlem
Och Air Leap, så i princip allt inrikesflyg förutom SAS.
Även Norwegian håller väl kvar vid de internationella reglerna även på inrikes?

I princip är det väl bolag som *bara* flyger inrikes som har ändrat? Vilket väl är rimligt kanske - deras konkurrenter är tåget, och de har ju inte på samma sätt behov av att hålla sig till internationella samarbeten osv.

Dessutom de bolag som flyger med gamla plan med betydligt sämre ventilation.

(air Gotland är väl för övrigt fortfarande inte ett eget flygbolag, utan i praktiken är det bra och air leap som ändrar)
 

dino_81

Medlem
Ohärligt skulle jag säga. Jag är ganska övertygad om att munskydd hjälper vid asymtomstisk smitta (när en är sjuk reser en inte) och social distansering är svårt i ett flygplan.

Tror vi öppnar upp alldeles för fort och jag är rädd att vi får äta upp det senare under sommaren/hösten.

Jag håller med! Så länge vi har en samhällspridning i de länder flyget går emellan kommer jag inte våga flyga om inte alla på planet bär munskydd (helst FFP2 dock).
 

aruba1

Medlem
Har precis anlänt till Kastrup och SAS Business Loungen. Fick reda på av personalen att det räcker med något av följande för inträde:

* Negativ antigen eller PCR test
* 14 dagar efter första sprutan

Kan också tillägga att inget bevis på antigen eller vaccination krävdes för incheckning.

Med ovan sagt hade jag kunna skippa antigen test då jag ska till PMI och är bosatt i Skåne som är grönt.

Edit: Tog min andra spruta för tre dagar sedan
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Har precis anlänt till Kastrup och SAS Business Loungen. Fick reda på av personalen att det räcker med något av följande för inträde:

* Negativ antigen eller PCR test
* 14 dagar efter första sprutan

Kan också tillägga att inget bevis på antigen eller vaccination krävdes för incheckning.

Med ovan sagt hade jag kunna skippa antigen test då jag ska till PMI och är bosatt i Skåne som är grönt.

Jep - det er også min konklusion når vi skal til Kroatien senere i Juli. Ingen test behøves hverken derned eller hjem da begge vi voksne er vaccineret. Med SAS Travel Ready Center ser det ud til at det burde være næste som normalt alt i alt.
 

ekf

Medlem
Ekot rapporterar att myndigheterna på Kanarieöarna vill införa nattligt utegångsförbud pga ökad smittspridning... Så det kan ju kanske vara läge att hålla sig därifrån om man vill förbli frisk...

"Myndigheterna på Kanarieöarna vädjar om att få införa utegångsförbud nattetid. Detta efter att allt fler blir smittade av den så kallade deltavarianten av coronaviruset, främst via festande unga människor."
Myndigheterna på Kanarieöarna vädjar om utegångsförbud - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
 
Toppen