Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

"Det är möjligt att resa inom EU i sommar även om man inte är vaccinerad eller fått sitt covidbevis, bland annat tack vare övergångsregler medan covidbevisen införs.

Övergångsreglerna gäller till 12 augusti och innebär att du i stället för covidbevis kan visa ett reseintyg om negativt covid-19-test."

Jo tjena, att få tag på en privat provtagningstid med kort varsel är omöjligt.
 

Tomas E

Medlem
Region Stockholm har nu lagt upp en nyhetsnotis där de bl.a. skriver följande:

Region Stockholm har identifierat ett tekniskt fel som inneburit att vaccindata inte överförts som de ska, exempelvis att vissa vaccindoser saknats i covidbeviset. Problemet är nu identifierat och åtgärdas under fredagen och under helgen.
 

Mr Planning

Medlem
Det var bara check in på Arlanda som kollade, visade upp min utskrift som jag fick från vårdcentralen.

Just vårdcentralen skall vara behjälplig med utskrift tills allt fungerar normalt.

Annars, ta med "lilla kortet" som stämplades vid vaccin tillfället.

Det var många som hade haft problem sade check in.
 
"Det är möjligt att resa inom EU i sommar även om man inte är vaccinerad eller fått sitt covidbevis, bland annat tack vare övergångsregler medan covidbevisen införs.

Övergångsreglerna gäller till 12 augusti och innebär att du i stället för covidbevis kan visa ett reseintyg om negativt covid-19-test."

Jo tjena, att få tag på en privat provtagningstid med kort varsel är omöjligt.
Hitta apotek – Vaccina Apoteksgruppen borde väl funka?
 

tidyverse

Medlem
Samma som för @Mr Planning så kollade de på Arlanda i incheckning, stämplade checken. Sedan igen vid boarding att det var stämplat, samt vi inpasseringen till Kroatien. Inte någonstans såg jag att de scannade det, utan tittade bara manuellt på beviset samt sedan mitt intyg från vårdcentralen.

Om man kommer med digitalt intyg som inte kan stämplas, vad gör de då? Stämplar boarding pass? (Som visserligen också kan vara digitalt?)
 

ssh9721

Medlem
Om man kommer med digitalt intyg som inte kan stämplas, vad gör de då? Stämplar boarding pass? (Som visserligen också kan vara digitalt?)

Denna gång valde jag att ha allt utskrivet, och på intyget från vårdcentralen finns inget att scanna, dock innehöll det samma information som ett digitalt vaccineringspass. Vid incheckningen kollade de på all intyg och stämplade sedan det av mig utskrivna boardingpasset. Antar de annars skulle skrivit ut ett på plats och stämplat, men vet inte säkert.
 
Toppen