Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

GOTBound

Medlem
Eurobonus nummer vid bokning på LH hemsida, anges det enbart siffror eller med prefix EB alt. EBx [där x står för B, S, G, D eller P]?
Jag vet att det ibland blir lite si och så med Eurobonus kopplingen vid LH bokningar så jag frågar en dum fråga.
 

ekf

Medlem
Eurobonus nummer vid bokning på LH hemsida, anges det enbart siffror eller med prefix EB alt. EBx [där x står för B, S, G, D eller P]?
Jag vet att det ibland blir lite si och så med Eurobonus kopplingen vid LH bokningar så jag frågar en dum fråga.
Mig veterligen har jag alltid angivit E B[x]123456789 hos flygbolag, inkl Lufthansa...
 

ZZZebra

Medlem
Lufthansas pågående kampanj om Companion Fare säger att det finns biljetter i både Business och First.

Har sökt på flera destinationer i Nordamerika vid olika tidsperioder och för två resenärer, men hittar inget i F överhuvudtaget på kampanjen.

Är det någon som hittat något i F?

upload_2021-7-14_0-47-3.png
 

NotSas

Medlem
Hej
Vi har en resa till New York (EWR) bokad med SAS Business Bonus. Vi har betalat 200.000 poäng då vi inte har en voucher.
En fråga, hur många poäng till skulle vi behöva betala för oss 2 vuxna att uppgradera/ändra till Lufthansa first ena vägen om det öppnar upp First för awards till SAS och EuroBonus?
 

ekf

Medlem
Hej
Vi har en resa till New York (EWR) bokad med SAS Business Bonus. Vi har betalat 200.000 poäng då vi inte har en voucher.
En fråga, hur många poäng till skulle vi behöva betala för oss 2 vuxna att uppgradera/ändra till Lufthansa first ena vägen om det öppnar upp First för awards till SAS och EuroBonus?
Hela resan blir då en *A-award och du kan räkna ut det enligt nedan

(130000/2 + 175000/2) * 2 personer = 305000 poäng, minus 200000 som du redan betalat... dvs 105000 poäng till.

Plus en del extra monetära tillägg
 

SimonXYZ

Medlem
Vilken plats föredrar ni när ni åker utan sällskap i First ombord B747-8?

Jag har aldrig provat Lufthansa First ombord B747-8 tidigare, men har valt rad 2. Det känns som att man sitter lite väl nära en okänd på rad 1.
 

palmen

Moderator
Vilken plats föredrar ni när ni åker utan sällskap i First ombord B747-8?

Jag har aldrig provat Lufthansa First ombord B747-8 tidigare, men har valt rad 2. Det känns som att man sitter lite väl nära en okänd på rad 1.
Alltid rad 1 om möjligt. Möjlighet att titta framåt då i nosen.
Du sitter betydligt närmre andra personer på andra bolag i First än på rad 1 i en 747-8 hos Lufthansa. Absolut inget som stör mig när jag flyger åtminstone. Sitter du på rad 2 kommer du ju även relativt nära de i mitten.
 
Toppen