Senaste nytt

Vilken lounge i Athen som SAS EBG?

ulagun

Medlem
Finns tydligen två Star A lounger i ATH. Aegean samt Lufthansa,
Flyger SAS plus från ATH som EBG .
Fråga 1/ Har jag tillträde till bägge loungerna.
Fråga 2/ I så fall vilken av dem är bäst ur fika mat tillgång.?
Reser om en dryg månad och hoppas på normalt upplägg, inte någon corona variant.
Följdfråga lite OT.
Bodde på Athen Hilton för evigheter sedan. Då väldigt positiv upplevelse. inte minst poolområdet samt fantastiska utsikten.
Någon som bott där nyligen och kan informera om läget. T.ex om lounge, barer, restaurang är öppna?
 

GOTATH

Medlem
Tack för omnämandet! Här är bilder från Lufthansas i juni i år. Drycker och bricka för maten fås av personalen. Spritvagnen finns kvar och det är en väldigt trevlig lounge tycker jag :)

I Aegeans serveras just nu inte starksprit men annars som vanligt.

Du kommer även få en loungebiljett till Goldair lounge som jag inte varit i på ett par år men som jag tidigare rankade som sämre än Lufthansa och Aegean.
b1f3346683a989a24f59a981ac958441.jpg
4afa60281309b52286efb09c226d0efe.jpg
 

GoranC

Medlem
För några år sedan när Lufthansa loungen var uppdelad i en del Senator och en Business fanns en vagn med många bra whisky i Senatordelen men den försvann när man gjorde om loungen till en enhet. Nu finns bara rester av det kvar. Även med det är Lufthansa fortsatt att föredra som lounge.
 

Mr Basic

Medlem
Följdfråga. Flyger inom kort till ATH i SAS Plus som EBS, kommer jag in i ngn eller båda loungerna (på hemvägen)? :rolleyes:
 
Toppen