Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

NotRyan

Medlem
Gick fint, men dom har inte fått in min andra dos som jag fick 20 juni :(

Precis som jag var rädd för 1 av 2 doser syns bara, trots att det gått tid sen sist

+1 på den. Fick min andra dos 21/6, och även den saknas. Lite oväntat att sajten skulle vara uppe och fungera blixtsnabbt, men inte ha rätt innehåll.


Det står bara att jag har fått en dos vaccin fast jag har fått två doser, vad gör jag då?
Vänligen kontakta E‑hälsomyndighetens kundtjänst på telefonnummer 0771‑766 200 eller mejla till e‑postadressen registrator@ehalsomyndigheten.se

Öppettider: helgfri måndag–fredag: 8–18

Jag kommer att ringa direkt efter mitt pågående möte!
 

enlunda

Medlem
Det är nog inte bara E Hälsomyndigheten som kan lösa detta då registrering av detta går till så här:
Systemet för det svenska vaccinationsbeviset består enkelt förklarat av tre delar:
  • Först rapporterar vaccinatören in vaccinationen NVR – det nationella svenska vaccinationsregistret. Det är en databas som Folkhälsomyndigheten ansvarar för.
  • Därefter kan individer begära ett bevis som baseras på uttag av uppgifter från NVR. Utdraget fås i digitalt format, men kan även skrivas ut.
  • Gränskontrollanter eller andra aktörer kan vid behov läsa av beviset, som har en krypterad typ av QR-kod, och få dess äkthet verifierad med hjälp av en verifieringsnyckel.
vaccinationsintyg_700-pix.jpg
 
Toppen