Senaste nytt

Fast Track borttaget på Arlanda för Lufthansa Business?

igelkotten

Medlem
Enligt SAS gäller följande för EBG/EBD. Som ni kan se är det enligt SAS som erbjuder EBG/EBD fast track med alla Star Alliance-bolag. Därav varför en EBG/EBD har fast track på GOT/ARN när de flyger med Lufthansa, men inte om resenären är en Star Gold (icke SAS) eller reser i C.

You can use Fast Track in Scandinavia if you are:

Traveling in SAS Business or SAS Plus. The boarding card is either marked with booking class C or Y.

A EuroBonus Gold or Diamond member traveling with SAS or another Star Alliance airline. When traveling on a SAS flight you can bring one (1) guest or up to four (4) immediate family members (spouse/partner/parents and your own children), if the guest or family member/s are traveling on the same flight.
 

Senator

Moderator
Jag har fått ett officiellt utlåtande från Lufthansagruppens representanter i Sverige att från 1:e juli ingår Fast Track för status/premiumkunder på Arlanda och Göteborg igen.

Det kommer snart några andra glada nyheter, jag väntar på bekräftelse när det kommer gälla så vi kan meddela detta.
 

fcx

Medlem
Jag har fått ett officiellt utlåtande från Lufthansagruppens representanter i Sverige att från 1:e juli ingår Fast Track för status/premiumkunder på Arlanda och Göteborg igen.

Det kommer snart några andra glada nyheter, jag väntar på bekräftelse när det kommer gälla så vi kan meddela detta.
Det blev en väldigt kortvarig besparingsåtgärd. Kan man kanske hoppas att matserveringen nu också tar ett skutt framåt?
 

Fredde18

Medlem
Visst är det grönt ljus även för Swiss i Fast track på Arlanda? Såg att det varit lite kaos på flygplatsen idag och en genväg förbi security kan ju mildra tidsåtgången lite.
 
Toppen