Senaste nytt

Länk där man kan se status på ett ärende hos SAS customer care?

Hej!

Undrar om någon vet om det finns en länk där man kan se status på ett ärende hos customer service om man har ett case id? Chattade innan med kundtjänst och de skrev att det skulle finnas en länk i svarsmailet man fick vid anmälan men det gjorde det inte i mitt fall (bara en länk på bekräftelsen på webbsidan). De menade på att det inte fanns någon länk men jag tycker det vore märkligt om man inte skulle kunna följa sitt ärende.
 

palmen

Moderator
När man lägger ärendet så hamnar man på case sidan. Jag brukar lägga ett bookmark på den sidan så man kan hitta ärendet.
Inte hittat något annat sätt att komma åt detta.
 

Robert flysas

Moderator
Hej!

Undrar om någon vet om det finns en länk där man kan se status på ett ärende hos customer service om man har ett case id? Chattade innan med kundtjänst och de skrev att det skulle finnas en länk i svarsmailet man fick vid anmälan men det gjorde det inte i mitt fall (bara en länk på bekräftelsen på webbsidan). De menade på att det inte fanns någon länk men jag tycker det vore märkligt om man inte skulle kunna följa sitt ärende.

Hej,
Är det denna du tänkte på ?

Online-incheckning - Scandinavian Airlines | SAS
 
Tack för era svar! Bra tips där palmen, även om jag tycker det borde gå att kontrollera statusen på någon sida!

Det är inte den länken Robert! Det är när man skapat ett ärende på denna feedback-sida Feedback details SAS - Claim Form och fått ett casenummer, då får man direkt på skärmen en click here-länk som man kan följa ärendet via. Men stänger man sedan websidan så är länken borta. Jag fick som sagt även ett bekräftelsemail men där fanns inte heller någon länk!
 

Lasse Kongo

Medlem
Ingen som hittat ett sätt att se hur det går med sitt case. Har likt trådskaparen ett case number men det hjälper ju inte mycket om man inte kan kolla upp det någonstans.
 

Gnopps

Medlem
Jag har en resecheck som jag fick för inställt flyg under Corona-inställningarna. Budskapet från SAS var att efter att resecheckens datum gått ut så får jag värdet kontant. I juli 2022 då resechecken gått ut skickade jag kontonr till SAS. Fortfarande inget betalt från dem snart ett år senare. Jag följde upp med epost i december men har inte fått något svar.

SAS kundsupport telefon/chat kan inte hjälpa med att se status. Någon idé här om hur jag kan få saker att hända?
 
Toppen