Senaste nytt

Vad utnyttjar du/ni på hotell?

I tjänsten:
BRA KAFFE PÅ HOTELLET!, Parkeringsplats (gärna med laddning), frukost, Kaffebryggare, strykjärn, gärna badkar, gym (ibland), lounge om det finns men inte speciellt viktigt om jag inte är i Asien.

Privat:
BRA KAFFE PÅ HOTELLET!, Frukost, Kaffebryggare, Spa/pool, badkar, utsikt, balkong, restaurang (i nödfall och för room service), concierge (ibland för att slippa köer på attraktioner).

Rent generellt har jag sällan speciellt höga krav på mina tjänstehotell annat än rent, bekväm säng och frukost med drickbart kaffe. Jag har valt bort bra hotell i övrigt men som haft taskigt kaffe. Samma sak med parkering när man är i tjänsten, orkar inte leta efter sånt, ska finnas utanför.
 

Johanna

Medlem
gym, wifi, tvål/schampoo/balsam, dusch (aldrig badkar), frukost och lounge om det finns. Ambition att använda pool men är det i tjänst hinns det sällan med. Vill gärna ha en minibar med utrymme för egen påfyllnad. Ibland om det inte är för dyrt använder jag deras transportservice särskilt från flygplatsen. Smidigt att bara hoppa in i en bil.
 

Maja

Medlem
Jag kan tipsa om att det går lika bra med en vanlig "dry bag" av lämplig storlek, kostar kanske hälften av en "scrubba". Jag använder drybags även för att packa kläderna i väskan, fungerar klockrent.

Exempel: Lightweight Dry Sack | Sea to Summit
Och idag kom min dotter hem med just en Dry bag då hon genom skolan varit med i ett projekt där de har designat "framtidsstaden" och fick en sådan som belöning. Ska testa och se hur det fungerar!
 

GOTBound

Medlem
Work hard;
Bra skrivbord och stol.
Stabilt Wi-Fi
Parkering eller för ändamålet bra geografisk placering.
Executive Lounge med tillgängliga mötesrum när man behöver diskutera icke publik information med kollegorna efter eller inför arbetsdagen och hotellrummet blir för trångt [gott om nyfikna ögon och öron både på hotell och flygplats lounger när vissa ”trigger” ord används ;)].
Skön säng [subjektivt ;)]
Gym.
Kategorin ”bättre” resturang.


Play hard;

Glutenfria frukost alternativ.
Executive Lounge.
Wi-Fi med pålitlig prestanda [Master GOTBound får ibland ha med sig sitt XBOX].
Möjlighet att koppla in LAN [av ovan nämnd anledning].
Sköna sängar [subjektivt ;)]
Pool.
Bra service anpassad till hotellets nivå.
Gym [om Mrs. GOTBound är med].
Kategorin ”bättre” resturang.
 

LarsCph

Medlem
På arbejde kort tid (max 1 uge) -> God kaffe på rummet. Arbejdsbord/stol. Vindue som går at åbne. Restaurang. Room service. God morgenmad. Strygebrædt. Ved længere ophold over 1 uge så serviced apartment med køkken mv. Hotel transfer fra og til lufthavn, alternativt forbooket 3-parts transfer service.

Privat (2 voksne + 1 barn 9 år) -> God kaffe på rummet (alternativt har vi en lille Nespresso maskine som kan medtages). Køleskab/minibar (til at køle champagne), alternativt mulighed for is. Pool. Stort rum med sofa/stole/bord til in-room dining (typ "junior suite" / "suite"). Alternativt 2 connecting rum. God morgenmad. Lounge. Hotel transfer fra og til lufthavn, alternativt forbooket 3-parts transfer service.

Mulighed for wifi bruger jeg sjældent, har fri data hos 3 i det fleste lande det syntes jeg er bedre end wifi. Undtagelse i lande hvor jeg ikke har fri data, der er wifi et must.
 

hqt

Medlem
I tjänsten:
BRA KAFFE PÅ HOTELLET!, Parkeringsplats (gärna med laddning), frukost, Kaffebryggare, strykjärn, gärna badkar, gym (ibland), lounge om det finns men inte speciellt viktigt om jag inte är i Asien.

Privat:
BRA KAFFE PÅ HOTELLET!, Frukost, Kaffebryggare, Spa/pool, badkar, utsikt, balkong, restaurang (i nödfall och för room service), concierge (ibland för att slippa köer på attraktioner).

Rent generellt har jag sällan speciellt höga krav på mina tjänstehotell annat än rent, bekväm säng och frukost med drickbart kaffe. Jag har valt bort bra hotell i övrigt men som haft taskigt kaffe. Samma sak med parkering när man är i tjänsten, orkar inte leta efter sånt, ska finnas utanför.

Ursäkta frågan från en orutinerad själ, men hur vet jag att det finns BRA KAFFE PÅ HOTELLET!™ innan jag bott där?
 
Toppen