Senaste nytt

Vad utnyttjar du/ni på hotell?

Lonelyflyer

Medlem
Ska ut på resande fot i veckan och behöver lite inspiration.
De flesta kör nog mest en natts sömn och en bra frukost , men vad mer kan man få för pengen?

Tänker främst inrikes men kom gärna med generella tips.

Gym? Spa? Pool? Tvätt? Concierge? Hyra cykel? Ismaskin?
Förutsatt att hotellet erbjuder dessa saker såklart.
Hur gör ni med träningskläder om ni åker längre tid?

Det finns så mkt mer man kan göra än sova och äta, det kan bli rätt dyr frukost, men alltid värt det!
 

trekker

Medlem
Rummet för att sova är väl det första, sen oftast frukost och lounge beroende på var man är och vad resans syfte är. Gym är oftast tråkiga på normala stadshotell och pool hinner man ju ofta inte med.
 

MrRob

Medlem
De senaste två-tre åren har vi, oberoende av destination, försökt boka hotell som har någon sorts pool eftersom vi har en fyraåring som är tokig i att bada i pool. Att det finns frukost att tillgå på hotellet, gärna billig och bra, är ett plus (och ibland ett måste beroende på destination).

Har vi hyrbil så är parkeringsläget i/runt hotellet intressant. Finns det inte Uber eller billig taxi att tillgå är kollektivtrafik inom 200 m önskvärt.

Komfortmässigt får det gärna finnas motsvarande duntäcke och "kuddmeny". Har väldigt svårt för lakan med filt och undermåliga kuddar.
 

bvs

Medlem
Beror på massor av faktorer. Är det jobb eller privat, hur länge jag/vi ska stanna, vilket land det är (i USA skippar jag gärna hotellfrukost tex).

Gymmet brukar jag försöka använda, i alla fall om det rör sig om mer än ett dygn jobbresa, roddmaskin tränar det mesta och går rätt fort. Träningskläder brukar jag tvätta själv om det finns självservice (vanligt i tex Tokyo). Har alltid med mig en Scrubba Wash Bag | A portable washing machine for travel & camping. i packningen så jag i värsta fall kan tvätta smidigt på rummet.

Tror aldrig jag använt pool på jobbresa, något enstaka fall bastu.

På lite dyrare hotell så brukar de ha rätt bra concierge-service som kan hjälpa till att boka bord och liknande så det utnyttjar jag en del. Speciellt i länder där det kan vara lite svårt med språket, Japan är ett bra exempel igen. På jobbresa kan det också lika gärna bli en pizza och en öl på rummet så varierar rätt bra :)
 

bvs

Medlem
Visste inte ens att jag behövde en, men detta är något jag villhöver känner jag direkt. Vilken storlek har du med dig? Tänker främst på en tröja/skjorta/blus alt. träningskläder.

Jag har båda storlekarna, men på jobbresor blir det nästan alltid "scrubba mini". Brukar köra någon tshirt/shorts och strumpor/kalsonger, orkar man inte tvätta så dubblerar den som tvättpåse till man kommer hem. Den blir väldigt fort full så vill du köra lite tjockare tröjor är det nog säkrare med en fullstor. Finns en del youtubevideos med recensioner där du kan jämföra lite bättre.
 

J1981

Medlem
För träningskläder rekommenderar jag kläder i merinoull. Räcker ofta med att hänga upp och låta torka/vädra.
 

Valley

Medlem
Spa/Pool och Bastu är normalt högprioriterat.
Är fru Valley med är det alltid frukost också.
Finns gym är det ett plus.
Träningskläder beroende på längd. Är jag borta en 4-5 dagar blir det dubbel uppsättning. De tar ingen större plats.
 

ante888

Medlem
Visste inte ens att jag behövde en, men detta är något jag villhöver känner jag direkt. Vilken storlek har du med dig? Tänker främst på en tröja/skjorta/blus alt. träningskläder.

Jag kan tipsa om att det går lika bra med en vanlig "dry bag" av lämplig storlek, kostar kanske hälften av en "scrubba". Jag använder drybags även för att packa kläderna i väskan, fungerar klockrent.

Exempel: Lightweight Dry Sack | Sea to Summit
 
Toppen