Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Big Birger

Medlem
Hunden är en utmärkt källa för stora kostnader som ger många poäng. :)

De återkommande kampanjerna på den mat som just vår omättliga Golden Retriever glufsar i sig lyser just nu med sin frånvaro, så då är det utmärkt att istället köpa ett presentkort. Maxbeloppet på Arken Zoo är tydligen 2000 kr för presentkort. Första presentkortet gick utmärkt. Andra gick inte igenom med ett felmeddelande som indikerade att det var en "dubbeldragning". Fick ändra belopp till 1900 kr. Då gick det utmärkt. Orkade inte belasta stackaren bakom disken med ett 3:e presentkort...
 
Någonting i stil med(vill inte prova igen än)
"Köpet nekas av kortutgivarens bank. Ta kontakt med deras kundtjänst"

Och det vill jag ju inte göra.

Du kanske helt enkelt har fått en lägre gräns för denna typ av transaktioner. Alternativet är att du har någon annan transaktion som klassas på samma sätt, och därmed kommer över den satta limited på 10k/24k.
 
  • Gilla
Reactions: hco

bstark

Medlem
Att tillåta onlineköp under 1 timme hjälpte för mig en gång när jag skulle fylla på Revolut.
 

Homer

Medlem
Någonting i stil med(vill inte prova igen än)
"Köpet nekas av kortutgivarens bank. Ta kontakt med deras kundtjänst"

Och det vill jag ju inte göra.

Fick jag också, sen kom ett SMS om att jag skulle tillåta internetbetalningar genom att svara
med INTERNET+4 sista siffrorna så skulle det fungera, och det gjorde det.
 

t90tho

Medlem
Du kanske helt enkelt har fått en lägre gräns för denna typ av transaktioner. Alternativet är att du har någon annan transaktion som klassas på samma sätt, och därmed kommer över den satta limited på 10k/24k.
Jag provade nu igen (även denna gång med påslaget 'Alla köp på nätet tills vidare') och nu funkade det i steg om 500 +5000+4500.
Förmodligen för tätt inpå min GBIT på morgonen tidigare.
Tack för alla tips.
 

DRG

Medlem
Tror det varit någon bugg. Jag fick inte igenom ett köp på Bukowskis, men de fixade det när jag ringde, ingen förklaring om att det handlade om Internetköp eller annat.
 

KConny

Medlem
Billhop - FYI:

På Billhop så verkar dessa begränsningar endast gälla för betalningar till svenska företag (dvs. BG/PG). Betalade en räkning idag till ett annat EU-land och den transaktion klassades som "Online Purchase" istället för "Cash Withdrawal" :)

Var kan du se vad som transaktionen klassades som? För mig står den i den notifikation appen ger, men kan inte hitta det i själva appen.
 

stopover

Medlem
Var kan du se vad som transaktionen klassades som? För mig står den i den notifikation appen ger, men kan inte hitta det i själva appen.

Samma här - det är notifikationen från appen som visar vilken typ av transaktion det handlar om.

Har för mig att man kan söka fram detaljerad information om varje transaktion via webbportalen genom att filtrera på typ av transaktion (köp / uttag / osv)?
 
Toppen