Senaste nytt

oflyt

Ny medlem
Kontor: Hertz Stockholm Centralstation
Bokat via: Hertz.se
Fick: (L6) Polestar 2
Status: Hertz Presidents Circle
Hyresperiod: 3 dagar

Härlig helg med senaste tillskottet i Hertz vagnpark! Finns att boka som (L6)

PXL_20210502_043558074_2.jpg
 

eddo

Medlem
Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Resebyrå
Bokade: Compact, 2/4 door, Manual drive, Unspecified fuel, A/C (har ingen koll på grupp)
Gratis uppgradering: Antar det, men har som sagt ingen koll på vilken klass det jag bokade motsvarade.
Fick: BMW 118i AUT M SPORT (grupp G)
Status: Ingen
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1330 kr

Liten men trevlig bil som endast rullat 50 mil när jag satte mig i den. :)
 

Non-stop

Medlem
Mina två senaste hyror hos Hertz.

Kontor: Hertz Göteborg Centralstationen
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp N (Volvo V60 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo V90 (Grupp M)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1376 kr

Fick en V90 med 8km på mätaren.

Kontor: Hertz Göteborg Centralstationen
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp N (Volvo V60 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V60 (Grupp N)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1376 kr
 
Kontor: Avis Linköping
Bokat via: avis.se
Bokade: Grupp C (Volkswagen Golf eller liknande, manuell)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Grupp F. Kia Ceed laddhybrid, automat (med laddsladd, dock i stort sett tomt batteri)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 5 dagar
Pris: 1610 kr
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Hertz Göteborg Centralstationen
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp N (Volvo V60 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nja
Fick: Volvo V60 t8 plug-in hybrid (Grupp Q6)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1376 kr
 

011430121

Medlem
Jag kapar tråden med en artikel om att hyrbilarna kommer att bli dyrare att hyra
I juni och juli tror Hertz att priserna kommer att bli 15-25% högre i år mot 2020

Källa SvD
eSvD
 

Moco

Medlem
Jag kapar tråden med en artikel om att hyrbilarna kommer att bli dyrare att hyra
I juni och juli tror Hertz att priserna kommer att bli 15-25% högre i år mot 2020

Källa SvD
eSvD

Dvs. bokningsläget ser dåligt ut och Avis och Hertz vill att de som ev. överväger att hyra bil i sommar bokar sina bilar nu, så att det ser bättre ut i böckerna. Tidningarna i sin tur nappar som vanligt på allt som matas till dem. Inte bara strömmar bokningarna nu in, men firmorna kan höja priserna också.
 

011430121

Medlem
Dvs. bokningsläget ser dåligt ut och Avis och Hertz .
Vad har du för källa till det
Enligt artikeln så säger Hertz att från midsommar är det många som vill hyra, dock verkar den som hyr bil hyra kortare tid i år.
Intressant om du har andra andra uppgifter om hur bokningsläget ser ut, tycker du skall kontakta artikelförfattaren så att de får dementera uppgiften från Hertz och uppge din tillförlitligare källa.
 

Moco

Medlem
Vad har du för källa till det
Enligt artikeln så säger Hertz att från midsommar är det många som vill hyra, dock verkar den som hyr bil hyra kortare tid i år.
Intressant om du har andra andra uppgifter om hur bokningsläget ser ut, tycker du skall kontakta artikelförfattaren så att de får dementera uppgiften från Hertz och uppge din tillförlitligare källa.

Jag behöver ingen källa för att göra en en ironisk tolkning av artikeln. Däremot kan det kan kanske ju vara av intresse att veta hur pressen, i såväl Sverige som andra länder, används i sammanhang som dessa. Det var ingen kritik eller påhopp till ditt inlägg som sådant.
 
Toppen