Senaste nytt

Fast Track borttaget på Arlanda för Lufthansa Business?

Flög Stockholm Athen igår med lufthansa.

Vid incheckning gick allt bra och jag fick ta business class disken, men när jag skulle passera security via fast track tog det stopp.

Fick höra att denna samarbete är borttaget för någon vecka sen, personalen hade ingen mer info att, delge.

Någon annan som vet mer?
 
Jag flög business med Lufthansa från Arlanda 18, 27 & 29 april 2021. Då var de inga problem med fast track för mig. Vet att en vän kommenterade att hon hade problem med detta när hon flög 3 maj, något nytt från 1 maj kanske?
 

Tomas E

Medlem
Jag har ingen aning om hur det funkar för Lufthansa-resenärer, men så sent som i söndags (9 maj) funkade i alla fall SAS Fast Track med Plus-biljett på Arlanda, ifall någon undrar. (Trådrubriken gör det inte tydligt att det handlar om Lufthansa, vilket dock framgår av trådens kategori och första inlägget.)
 

Berglund

Medlem
Trådens rubrik är långt ifrån tydlig och är närmast en krigsrubrik. Ve och fasa om Arlanda verkligen hade plockat bort fast track! Det är dock fullt möjligt att just Lufthansa plockat bort fast track för sina resenärer.

Den separata kön, fast track, på Arlanda T5 finns mest definitivt kvar och fungerade alldeles utmärkt så sent som imorse. Den korpulente farbrorn framför mig fick ta sin fru och vända då varken automatgrinden eller vakten släppte igenom dem medan den omedelbart öppnade sig för mig. Har man inte rätt biljett fungerar Amex Platinum och Centurion också som alldeles utmärkta grindöppnare i fast track.
 
Screen Shot 2021-05-13 at 09.41.16.png


På lufthana.com finns denna karta som visar fast track med gula prickar.
 
Toppen