Så står jag då plötsligt här, med allt folk i gate 11, och ska åter upp i luften!
Visa bifogad bild 118354
Dåligt med sömn och ett par vändor i luften de senaste dagarna börjar ta ut sin rätt, och jag börjar känna mig lätt mosig i skallen. Jag reagerar samtidigt på hur oförskämt bra jag mår, alla vändor med ATR till trots. Måste dock erkänna att jag börjar få lite problem med att hålla isär vilken flygplats jag befinner mig på, utan faktiskt måste tänka till!
Boarding sker in i en medelhavstempererad Liv Viking, där jag hälsar på en för mig ny besättning och slår mig ner på 12A. Denna gång är det i en kärra med nya liveryn, och jag undrar var tusan motorn är varje gång jag kikar ut genom fönstret!
Visa bifogad bild 118355
Vi får en väldigt ordentlig, om än vad som kändes improviserad genomgång för nödutgångsraderna.
På väg mogät 19L bjöds vi på lite sightseeing av T2, som var slående öde. Såg en kärra från rödnosen längst bort, som hade fått vitmålad tail, men kunde inte urskilja reg mer än att det började på ln.
Körde även förbi ett par SAS kärror som stod på förvaring, varav flera med helblå tails. Vet någon orsaken till att så många har helt blå tails?
Nytt crew, som även dem stannar till med serveringsvagnen och frågar VAD jag vill ha att dricka, efter att till varandra ha bekräftat "det var 11 och 12 A va?".
Fick bli ytterligare en Ringi och konstaterat att vi tydligen är fler diamonds ombord
Efter att ha fått lite jobb avklarat iordningställs kabinen för landning och vi går ner mot Landvetter, där vädret nu till slut ordnat till sig!
Visa bifogad bild 118358
Dagens överraskning kom när vi skulle ut, då en i crew helt sonika utbrast "okej, då kan vi smyga igång"! Bortblåst var de det uppstyrda 5-15 rader i taget som alla tidigare crew kört.
Skedde dock hyfsat ordnat de första 15 raderna, och folkväntade tills det var tomt framåt innan de reste sig upp
när jag tittade bakåt såg det doch ut precis som vanligt!
ARN GOT SK 161 14:40 15:40 A320Neo avklarad!