Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

chazzie

Medlem
Tänkte bara dubbelkolla. Har du provat använda kortet med chip? På vissa ställen går det ej blippa amex med funkar med chip.

Yes, jag har märkt att "blippande" och AmEx fungerar sådär, kör alltid med chip. Lyckligtvis tar bilhandlaren också AmEx, hoppas kunna nå fram till livets första 2-4-1 lagom till att Corona-eländet lagt sig/tonat ned.
 

crown

Medlem
Jag kunde inte hålla mig utan ringde och då "lovade" de att det skulle komma att fungera. Vad detta kundtjänstsvar är värt får väl framtiden utvisa.

Jag har sett fram emot Coop Scan & Pay sedan jag hörde talas om det förra hösten just för att det skulle bli smidigt att betala även med Amex, så väldigt tråkigt att de misslyckats med att få in Amex i appen då. Hade ju varit smidigt att slippa fysiska kort vilket nu kräver både ett fysiskt Coop-kort och Amex-kort (Apple Pay fungerar inte då Coop inte klarar Amex-blipp).

Får hoppas det stämmer att de jobbar på att få in Amex i Scan & Pay. Ska själv mejla och fråga om det, tänker att desto fler som frågar desto snabbare går det kanske.
 

Delayed

Medlem
Yes, jag har märkt att "blippande" och AmEx fungerar sådär, kör alltid med chip.
Jag skulle gå ännu längre och säga att där jag handlar sår är det en minoritet av de som accepterar Amex, som accepterar det det via blipp.

Har naturligtvis ingen exakt statistik men gissar att maximalt 20 procent tar Amex via blipp så mitt förslag är att initialt "glömma" blipp om ni vill testa om Amex fungerar hos en "okänd" handlare.
 
Var ute och besökte lite matvarubutiker vi inte brukar igår och fick en chock då varken Coop city eller Ica Maxi i Kristianstad godkände mitt eller sambons Amex, tur det funkar på city gross där vi brukar handla i alla fall.
Förfaller varit tillfälligt fel på ICA Maxi i Kristianstad då min fru också har fått det nekat för någon vecka sedan men igår funkade det igen. Avseende Coop så har det också funkat då hon handlat där(Härlöv)
 
BRA ser ut att inte ta Amex, är det nytt?

bf33a7b8f84c29d9e689724ac67a1c6a.jpg
 

Valley

Medlem
Nu är allt relativt. Och i slutändan en fråga om vilka marginaler man har på Appleprodukter.
Macforum har just nu gått miste om flera affärer för att de inte tar Amex.
Undrar om de tänkt rätt?
 

Kelgris

Medlem
Nu är jag så trött på relativt dyra restauranger som inte tar AmEx, att jag gör följande: (1) att skriva en recension, påpeka att de inte tar AmEx och drar av en ”stjärna” för det, och (2) att säga till personalen att det inte blir några drickspengar när notan betalas med det kort de tar.
 
Toppen