Senaste nytt

Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

Brandten

Medlem
Underbar läsning! Som någon sagt tidigare, önskar att man var 25 igen och varit invigd i denna galna roliga flygvärld.

Man blir avundsjuk och önskar att bli 25 igen och bara göra hur man vill. Riktigt rolig läsning, heja heja!

Visste inte att det fanns en åldersgräns för att vara lite crazy och ha kul!

Kul att få läsa om äventyret! Tänkte säga att jag nog aldrig vågat mig på så många flygningar på kort tid med tanke på risken för inställda och försenade flyg. Men det händer ju bara när jag flyger till/från USA så det kanske hade gått ändå.
 

Valley

Medlem
Stockholm - Ronneby
SK1131 ATR 72-600
14:15-15:30
10/18 Segment


Snacka om att gå från att sväva på moln till att tömma blåsan i motvind. Skakig tur ned till Ronneby, bonusen var att man fick se se några av planen från F17 som hade landat precis innan oss, annars var detta nog den tråkigaste turen hittiltis.

Ronneby - Stockholm
SK1132 ATR 72-600
16:00-17:10
11/18 Segment


Bytet i Ronneby gick snabbt. Det tog 4 minuter och 3 sekunder från att jag steg av på planet tills att jag var igenom säkerhetskontrollen igen, och med denna rekordtid norpar Ronneby förstaplatsen från Kiruna på 6 min. Båda kan självklart slänga sig i väggen i jämförelse med Luleå/Arlanda/GOT/MMX där man hamnar airside direkt. Än sålänge ser tabellen ut så här:

Skogi’s turn-around timer (mer flygplatser kommer!!)

Arlanda - Airside
Malmö- Airside
Göteborg - Airside
Luleå - Airside
Ronneby - ca. 4 min
Kiruna - ca. 6 min
Umeå - ca. 9 min

Vi får se hur återstående flygplatser kvalar in, spänningen är olidlig!!

Stockholm - Kalmar
SK197 ATR 72-600
17:45 - 18:55
12/18 Segment (2/3 avklarad!)


Samma crew och plan som på Ronnebyflygningarna, dock ingen som helst reaktion, inte ens ett leende! Efter 6 flygningar är ju inte livslusten direkt på topp, särskilt inte när 3 av dem har spenderats i ATR:mad::mad::mad:, Det enda som håller mig flytande just nu är vetskapen om att mormors kötbullar och potatismos väntar på en där hemma. :) :) :)

Edit: Mestadels skrevs under Kalmarflygningen, därav tempus, sedan har jag inte hunnit renskriva det förens nu. Hoppas att det är okej. :rolleyes:

Åååååå Ronneby. Var nästan 20år sedan jag var där sist. Min flight ställdes in och eftersom jag var tvungen att komma hem till morgonen fick jag jaga fatt på en hyrbil. En sur Saab kunde erbjudas.
Hemska 45 mil hem
 
Toppen