Senaste nytt

Linköpingstråden

Nu blir det paus helt i trafiken igen, fram till april till att börja med. Man har haft 25-30% beläggning senaste tiden, enligt uttalande från flygplatsen. Starkt av KLM att försöka hålla igång i alla fall, till denna lilla destination, men allt har en gräns såklart.
Varit nere i tre avgångar per vecka. Tyvärr är det ju den Nederländska regeringen som vägrar låta folk göra transit på AMS utan PCR och snabbtest. Kommer förhoppingsvis ändras snart.
 
KLM planerar att återöppna linjen i maj och flygplatsen uppmanar nu alla som har planera på att resa att boka, och inte vänta. Ju bättre bokningsläge, ju större chans att det blir av. Tyvärr har ju Nederländerna kvar krav på test, men alla KLM:s resor är nu helt flexibla, om man sen vill flytta fram resan.
 

Palazzi

Medlem
Linköping, Skellefteå, Växjö, Kalmar, Landvetter och Arlanda får vintern 2021/2022 direkt charterflyg till Andorra
Flygningen kommer att landa på Lleida–Alguaire flygplatsen i Spanien.

Om jag förstår skall det var fantastiska skidförhållande i Andorra
Vad säger @Palazzi

Källa: flyg24

Charterflyg till Andorra från sex flygplatser i Sverige – flyg24nyheter

Kul! Hade gärna testat Tyvärr inget att bidra med här, för även om jag besökt Andorra så tog jag aldrig på mig några skidor. Sierra Nevada är den enda skidort jag testat på de iberiska halvön
 

Tonton

Medlem
Om jag förstår skall det var fantastiska skidförhållande i Andorra

Det är okej förhållanden, men imho så har prisvärdigheten nästan försvunnit senaste åren. Med kostnaderna runtomkring så tenderar det att bli nästan lika dyrt som att åka på skidsemester till Val di Fiemme - vilket erbjuder mycket mycket bättre skidåkning.

Med det sagt, skoj att de ännu en säsong lyckas hålla Linköping-Andorra igång!
 

NyfikenGrau

Medlem
Som "vanligt" i dessa fall gäller det en flygplats mycket långt från den marknadsförda destinationen - lär handla om minst 3 timmars bussfärd enkel väg i praktiken om man räknar med andorranska skidorter.
Med detta sagt är jag glad för alla satsningar på de mindre flygplatserna i södra Sverige.
 
Som "vanligt" i dessa fall gäller det en flygplats mycket långt från den marknadsförda destinationen - lär handla om minst 3 timmars bussfärd enkel väg i praktiken om man räknar med andorranska skidorter.
Med detta sagt är jag glad för alla satsningar på de mindre flygplatserna i södra Sverige.
Sant. Hade nog lika gärna kunnat flyga KLM/AF till Toulouse väl?
 

Linmet

Medlem
Ryanair till ARN
--> Ryanair lämnar skavsta
--> Flygplatsen läggs ned? (Om Wizz följer efter)

--> LPI ligger väldigt bra geografiskt. Kan vi hoppas på större utbud?
 
Toppen