Senaste nytt

Ryanair börjar flyga från Arlanda

Xilan

Medlem
Vad är det begränsade serviceutbudet på T2?

Färre antal butiker som tjänar pengar på att sälja varor till resenärerna?
Bara en Pocket Shop istf 3-4 stycken kring T5.

Nej, men det är väl känt att om man kommer sent till Arlanda T2 så är det inte säkert att det finns en taxibil i närheten. Allt är stängt.
På T5 och närmare SkyCity finns flera dygnet runt-öppna ställen att köpa mat/fika exempelvis.
När man reser från Arlanda finns betydligt fler butiker, restauranger och lounger i T5 (som nu integreras med T4). Osv.

Det är närmare från säkerhetskontroll till gate i T2 men i övrigt känns den mer B tycker jag.
Jag minns att Swedavia hade svårt att få OneWorld att flytta tillbaka till T2 för några år sedan efter gästspelet på T5 bland annat för att serviceutbudet var sämre. Kanske blir det ännu svårare denna gång. Kanske kan man då få Ryan dit som kan acceptera lägre serviceutbud mot att de får rejäla rabatter. (Obs gissningar. Plural)
 

NotRyan

Medlem
Äntligen! Sjukt härligt med Ryan till Arlanda och bara bra om de är på T2 då lounger är bättre där än SAS egen :)
Jag tycker det är tråkigt att dom ska försöka konkurrera ut kvalitetsbolag med att erbjuda låg service. Det skulle vara bättre om någon konkurrerade med högre service. Jag minns på nittiotalet när Transwede införde varm mat på inrikes, plötsligt gjorde SAS det också.

Norwegian och nämnda trailer-trash-bolag leder race to the bottom med social dumpning, och plöstligt föds missfostret SAIL.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Föredrar att betala för service när jag verkligen vill ha det, och har då inget emot att boka Business Class eller first med valfritt bolag.
Men sub 2h intra europa kan jkag inte bry mig mindre om service när jag reser privat.
Billigast pris vinner och det är för att jag ska kunna se mer av världen och lägga pengarna på upplevelser istället.
Det är ju ingen som tvingar någon att boka Low cost carriers :)

Jag tycker det är tråkigt att dom ska försöka konkurrera ut kvalitetsbolag med att erbjuda låg service. Det skulle vara bättre om någon konkurrerade med högre service. Jag minns på nittiotalet när Transwede införde varm mat på inrikes, plötsligt gjorde SAS det också.

Norwegian och nämnda trailer-trash-bolag leder race to the bottom med social dumpning, och plöstligt föds missfostret SAIL.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Bör man tolka det lite som det är köparens marknad? Ryan kanske inte är så känsliga med bra slottider och terminalval? Man skulle ju inte välja Arlanda om det inte var jäkligt förmånligt.
Gillar ju kaxigheten, den går ju inte att komma ifrån. Någon som vet när/om Norwegian kommer börja trafikera Landvetter igen?
 

LPC123

Medlem
Hur i hela friden ska alla överleva på GOT-ARN om nu Bromma stängs? SAS, Norsken, BRA och ny Ryan! Kan detta vara dödsstöten för BRA? eller om Bromma blir kvar ett lyft för dom? då dom verkligen sticker ut ur mängden. Norsken hur blir det med dom tro? ska dom starta den rutten igen eller ålla sig till Europa bara? Blir spännande att följa detta.
 

varva77

Medlem
Givetvis bra för konkurrensen men personligen kommer det att bli svårare att få med sig folk på ordentliga bolag om det finns biljetter för 99 SEK från samma plats. Inte heller alls bra om arbetsgivare och kunder skulle börja ifrågasätta.... Jaja, får hoppas att SAS och övriga lyckas svara på ett bra och framgångsrikt sätt.
 

jacoph

Medlem
Skulle inte T4 kunna vara en rätt bra del för ryan?

T2 har ju ett helt ok service utbud nu efter att oneworld flyttade dit med flera restauranger, Starbucks, bra lounge, duty-free osv.
 
Toppen