Senaste nytt

Ryanair börjar flyga från Arlanda

Oj! Minst lika stort med Arlanda-flytt är imo att de alltså börjar med inrikesflyg! Är det för att knyta ihop med deras utrikeslinjer eller ser de inrikestrafiken som en potentiell marknad?
 

Palazzi

Medlem
Misstänker att intresset för Västerås flygplats, förutom för brand- och räddningsflyg, härmed också minskar en del. Till/från Arlanda finns smidig anslutning med bussar, och när man ville rädda flygplatsen så läser jag mellan raderna att det är Ryanair-linjerna London, Alicante och Malaga man vill rädda. När man tidigare har talat om expansion (folk på stan, ej politikerna) så är det alltid Ryanair som nämnts, förutom enstaka propeller-plan till Köpenhamn eller Helsingfors.

Tror detta blir kanonbra för hela Mälardalen, men något försmädligt för Skavsta med omnjed.
 

Fredde18

Medlem
Kollar man bokning från Skavsta verkar det inte finnas något att boka från November och framåt. Så en flytt till Arlanda i månadsskiftet okt-nov 2021 blir min hypotes.
 

Tomas E

Medlem
SVT säger så här:
  • Ryanair startar en ny bas med två flyplan på Arlanda.
  • Det irländska lågprisflygbolaget säger sig inte lämna Skavsta helt, utan tänker i nuläget använda båda flygplatserna.
Förhandlingstaktik?
 

Plus

Medlem
Underbart! Blir väl troligen från Terminal 2 när pandemin lugnat ned sig vilket jag alltid uppskattat, för den snabba hanteringen.

Tror inte på tvåan. Tror att terminal 4 blir någon slags low cost-del av Arlanda, nu när man kan snart flyga både inrikes och utrikes där.
 

Xilan

Medlem
Tror inte på tvåan. Tror att terminal 4 blir någon slags low cost-del av Arlanda, nu när man kan snart flyga både inrikes och utrikes där.
Ja, jag har extremt svårt att se hur de skulle kunna få SAS att acceptera att gå tillbaka till nuvarande T4 med inrikes.

Jag tror ändå på T2 för Ryan. Begränsat serviceutbud mot lägre landningsavgifter. (Obs gissning!)
 

NotRyan

Medlem
Ja, jag har extremt svårt att se hur de skulle kunna få SAS att acceptera att gå tillbaka till nuvarande T4 med inrikes.

Jag tror ändå på T2 för Ryan. Begränsat serviceutbud mot lägre landningsavgifter. (Obs gissning!)
Vad är det begränsade serviceutbudet på T2?

Färre antal butiker som tjänar pengar på att sälja varor till resenärerna?
 
Toppen