Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Brandten

Medlem
Gick fint att välja plats på TK hemsida efter att jag fick fram deras egna bokningsnummer av SAS chatten. :)
 

Samosaguas

Medlem
Får helt enkelt hålla koll på vad som händer med seatmappen.

Extremt irriterande bara att man ska fylla i e-ticket nummer varje gång på samtliga resenärer. Grymt osmidigt system. Eller finns det någon väg runt problemet?
Kan bara hålla med. Otroligt segt med e-ticketnummer. Särskilt när det är flera personer i bokningen. Jag känner inte till någon väg runt detta.
 

Brandten

Medlem
Har deras egna bokningsnummer, men kan ej logga in på hemsidan, endast via appen.
Hm ja via appen var det visst. Vi kunde iallafall nästan välja fritt i TK's nya Business i A350 avresa 21/12. FRA-IST var det dock fullt så vi blev tilldelade 2A,3A,4A... Räknar med att kunna ändra senare så MiniBrandten kan sitta med mig.
 

tobo

Medlem
Måste ju bara älska forumet, ringde TK för att boka säten då SAS inte kunde göra detta. TK-agenten lyckades inte få till det som jag ville av någon outgrundlig anledning. Försökte själv via hemsidan men det gick inte alls, snubblade på denna tråd när jag läste på om TK generellt och har nu fixat rätt säten enligt mina initiala önskemål via appen :)
 

Matore

Medlem
Jag vill inte regna på paraden, men när man gör en "bokning" av sittplatser på SAS vanliga eller Classic hos en partner airline så är det mer av en request till flygbolaget. Många gånger så blir det också det sätet man "bokat" men kolla gärna av närmare innan avresa att det även ligger hos TK. Mina säten på TK hade halkat bort när det närmade sig avresa och en ,till synes mycket insatt, SAS-agent förklarade detta mer i detalj för mig.
 

Linmet

Medlem
Jag vill inte regna på paraden, men när man gör en "bokning" av sittplatser på SAS vanliga eller Classic hos en partner airline så är det mer av en request till flygbolaget. Många gånger så blir det också det sätet man "bokat" men kolla gärna av närmare innan avresa att det även ligger hos TK. Mina säten på TK hade halkat bort när det närmade sig avresa och en ,till synes mycket insatt, SAS-agent förklarade detta mer i detalj för mig.

Tack för tipset. Hade en resa i juni där vi fick platserna jag lagt in i classic. Men turade kanske :)

Ska hålla utkik på nästa.
 
Toppen