Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

Lord

Medlem
Kunde inte motstå inbjudan och nyligen dök det upp ett diskret paket utan allt trams inuti som ibland kan ses på utländska forum. Bruksanvisning, kort och armband, thats it!
 

Attachments

  • 9685268C-695D-4135-8073-FF1A6009AFCE.jpeg
    9685268C-695D-4135-8073-FF1A6009AFCE.jpeg
    20,5 KB · Visningar: 580
Kunde inte motstå inbjudan och nyligen dök det upp ett diskret paket utan allt trams inuti som ibland kan ses på utländska forum. Bruksanvisning, kort och armband, thats it!

Grattis måste jag säga då jag är avundsjuk!
Får jag fråga om du fick inbjudan själv eller sökte du? Jag har själv haft Plat sedan 2009 och pendlat lite i spend beroende på skiftet från singel till familjefar. Vad är bästa tipset, om det nu finns ngt för få inbjudan? Antar inkomst inte spelar lika mkt roll då jag ligger väldigt högt/bra till
 

samet

Medlem
Grattis måste jag säga då jag är avundsjuk!
Får jag fråga om du fick inbjudan själv eller sökte du? Jag har själv haft Plat sedan 2009 och pendlat lite i spend beroende på skiftet från singel till familjefar. Vad är bästa tipset, om det nu finns ngt för få inbjudan? Antar inkomst inte spelar lika mkt roll då jag ligger väldigt högt/bra till

Anmäl intresse, är nog bästa sättet att få en inbjudan. Eller att be någon som är Centurion att reka dig.
 

CBI

Medlem
Har ett litet dilemma som någon här i forumet kanske har en smart lösning på.

Det finns en limit på hur många konton som kan vara kopplade till ett och samma kort hos Facebook (Ads) vilken jag nu har nått med mitt egna och min extrakortsmedlems Centurion.

Finns det kanske någon tjänst som är kompatibel med Amex för att skapa "virtuella kort" eller liknande för att komma runt detta? Eller har någon med ett Centurion lyckats få Amex att ställa ut ytterligare ett kort i ens eget namn?


** Om detta är fel ställe för denna fråga får ni gärna peka mig i rätt riktning, hittade inget om detta när jag sökte bland alla trådar.
 

MrRob

Medlem
Har ett litet dilemma som någon här i forumet kanske har en smart lösning på.

Det finns en limit på hur många konton som kan vara kopplade till ett och samma kort hos Facebook (Ads) vilken jag nu har nått med mitt egna och min extrakortsmedlems Centurion.

Finns det kanske någon tjänst som är kompatibel med Amex för att skapa "virtuella kort" eller liknande för att komma runt detta? Eller har någon med ett Centurion lyckats få Amex att ställa ut ytterligare ett kort i ens eget namn?


** Om detta är fel ställe för denna fråga får ni gärna peka mig i rätt riktning, hittade inget om detta när jag sökte bland alla trådar.

Enligt Amex hemsida gå det att få ett "additional card" utfärdat i ditt namn utöver huvudkortet och extrakortsmedlemens kort utan extra kostnad. Textstycket på hemsidan avslutas med "Du ansöker om Additional Card i samband med att du ansöker om huvudkortet." vilket kanske sätter käppar i hjulet? Borde dock gå att utfärda ett även efter den initiala ansökan tycker jag. Ring American Express och prata med dem är mitt tips.
 

Dbodenfo

Medlem
Har ett litet dilemma som någon här i forumet kanske har en smart lösning på.

Det finns en limit på hur många konton som kan vara kopplade till ett och samma kort hos Facebook (Ads) vilken jag nu har nått med mitt egna och min extrakortsmedlems Centurion.

Finns det kanske någon tjänst som är kompatibel med Amex för att skapa "virtuella kort" eller liknande för att komma runt detta? Eller har någon med ett Centurion lyckats få Amex att ställa ut ytterligare ett kort i ens eget namn?


** Om detta är fel ställe för denna fråga får ni gärna peka mig i rätt riktning, hittade inget om detta när jag sökte bland alla trådar.


Du har möjlighet att få 8st gröna kort kostnadsfritt. Samt möjligheten till SAS elite inklusive sin AC. Då blir det en hel hög med kort.
 
Så jag anmälde intresse för Centurion för ca6 veckor sedan men har inte hört ngt så antar kört? Lite besviken med tanken på väldigt hög lön idag men låg(ca 30’ /månad) då det är pandemi och jag är riskgrupp och inte kunnat resa etc. Några andra tips? Jag köpte tex F1 resa, flyg F med EK samt hospitality innan jag sökte men gjorde ingen skillnad
 
Toppen