Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Fredah

Medlem
Jag har funderat på ovan, man kan alltså ha två Elite?
Yes, ett kredit och ett betal.
Man kan även ha två kredit

Hur fungerar detta rent praktiskt, är det bara att dra iväg en ny ansökan (kanske tom via någon tips länk)?
Blir det två separata konton med olika kreditgränser eller blir det som ett extrakort fast med årsavgift?

Jag har period kalenderår (Jan-Dec) så om det inte blir någon ytterligare förlängning kommer även de 13k som behövs bli tufft att få ihop på den tid som blir kvar efter vaccinering. Såklart beroende på hur det går men just nu ser det ju inte så ljust ut..
MR är ett alternativ men är inte så sugen på det innan vaccinering.
 
Hur fungerar detta rent praktiskt, är det bara att dra iväg en ny ansökan (kanske tom via någon tips länk)?
Blir det två separata konton med olika kreditgränser eller blir det som ett extrakort fast med årsavgift?

Jag har period kalenderår (Jan-Dec) så om det inte blir någon ytterligare förlängning kommer även de 13k som behövs bli tufft att få ihop på den tid som blir kvar efter vaccinering. Såklart beroende på hur det går men just nu ser det ju inte så ljust ut..
MR är ett alternativ men är inte så sugen på det innan vaccinering.
Min fru tillhör högrisk grupp så för mig är MR uteslutet då jag lär få vax i sept/okt i bästa fall. Hon får inte ta vax nu heller pga sjukdomen.
Även om hon fick lär ju ett vaccin pass krävas av mig så....
 

mischadee

Medlem
Varit väldigt tyst i denna tråden ett tag nu. Den där förlängningen som alla pratar om givet skulle komma verkar inte dyka upp. Var ju långt mer än en månad sedan de annonserade att det förlängs till 31 augusti. Så när kommer förlängningen till 30 september kan man ju undra???
 

palmen

Moderator
Varit väldigt tyst i denna tråden ett tag nu. Den där förlängningen som alla pratar om givet skulle komma verkar inte dyka upp. Var ju långt mer än en månad sedan de annonserade att det förlängs till 31 augusti. Så när kommer förlängningen till 30 september kan man ju undra???
23 februari kom infon att de förlängde status maj-Aug. Dvs ca 2 månader innan. Om det följer samma mönster så borde infon komma typ till midsommar. Jag gissar infon kommer i juni.
 

Johan Hbg

Medlem
23 februari kom infon att de förlängde status maj-Aug. Dvs ca 2 månader innan. Om det följer samma mönster så borde infon komma typ till midsommar. Jag gissar infon kommer i juni.
Eller så kommer den inte alls kanske? Efter vaccinering så borde man kunna flyga som innan? I teorin iaf.
Kanske SAS tänker att nu räcker det med detta.
 

palmen

Moderator
Eller så kommer den inte alls kanske? Efter vaccinering så borde man kunna flyga som innan? I teorin iaf.
Kanske SAS tänker att nu räcker det med detta.
Även om vi kan börja flyga 1 juni så är det väldigt hårt att flyga in sitt guld på 3 månader. Jag gissar att man förlänger ca 6 månader från när resor återgår till någon form av det nya normala.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Canadien

Medlem
När SAS nu väl fixat rutiner för att förlänga medlemsskap har jag mycket svårt att se att de vill tappa lojalitetskunder genom att göra dem irriterade på tappad status. Kostar ju noll att förlänga för SAS så länge det bara är knäckebröd och vatten i loungerna, och när resandet väl kommer igång vil de givetvis att alla tidigare "storkunder" finns kvar som lojala kunder.
 
Toppen