Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Inte ens journalister på SVT kommer in i USA under pandemin, utan karantän i Mexico först. SVT borde ju ha goda kontakter med amerikanska ambassaden i Stockholm för att få visum, och USA borde vilja att SVT rapporterar om USA i svensk TV. Men icke... Login • Instagram
 

MankanF

Medlem
Ok förstår. Gäller ffa amerikanare som reser internationellt. Tack för info.
Någon som vet något om Astras FDA ansökan. Verkar tyst i media...
 

Senator

Moderator
Inte ens journalister på SVT kommer in i USA under pandemin, utan karantän i Mexico först. SVT borde ju ha goda kontakter med amerikanska ambassaden i Stockholm för att få visum, och USA borde vilja att SVT rapporterar om USA i svensk TV. Men icke... Login • Instagram

Jag minns det där mycket väl. Var otroligt intressant att följa. Det var också innan NIE, mitt under den värsta ovissheten. Det skulle förvåna mig om SVT behöver göra samma sak idag.
 

chazzie

Medlem
Hej läste att California tillåter inresa om man är vaccinerad. Astra dock ej godkänt. Stämmer detta?

Oroväckande om det är så att Astra inte är godkänt, det kommer bli väldigt svårt att resa ett bra tag i framtiden om olika länder skall ha olika tillverkare som krav för inresa, likt jag skrivit tidigare.
 

Senator

Moderator
Oroväckande om det är så att Astra inte är godkänt, det kommer bli väldigt svårt att resa ett bra tag i framtiden om olika länder skall ha olika tillverkare som krav för inresa, likt jag skrivit tidigare.

Det handlar om att FDA/CDC inte är klar med sin utvärdering verkar det som. Nu gäller ovan bara för amerikanska medborgare oavsett så jag tror inte man kan dra några allmänna slutsatser i nuläget.
 

Glenn E

Medlem
Vi får ha lite tålamod. Det löser sig nog senare i år. Annars kan man ju alltid ansluta sig till alla de som smiter in via den södra gränsen från Mexico om man är tillräckligt desperat.
Fast inget jag skulle göra
 

Kimmen00

Medlem
Oroväckande om det är så att Astra inte är godkänt, det kommer bli väldigt svårt att resa ett bra tag i framtiden om olika länder skall ha olika tillverkare som krav för inresa, likt jag skrivit tidigare.

Ja det skulle bli ett hopplöst lapptäcke av ännu mer jobbiga regler och restriktioner :(
 

marcusb

Medlem
tack hörni!
och hoppas på mer om ni vet ngt eller hör mer, hade helt missat SVTs svårigheter.
men/och håller er uppdaterade. men jag vet mer eller mindre det som sagts och de uppdaterade resor in och ut ur mexiko "for leisure" nyligen så inget jag vågar lita på, och känns som om det är ju lite att skjuta sig själv i foten om en måste ha ett jobb-relaterat brev men samtidigt understryka att man inte är där för att jobba.. som är det de är mest oroliga för i vanliga fall. men ska undersöka vad som ingår i NIE. trodde ev ni syftade på student-visum (F 1 visa) då den förkortningen liknande studnet visum i cananda. som funkar, alltså ett F 1. men på återhörande, stay safe
 
Toppen