Senaste nytt

Hyra miljöbil / elbil

Tack för alla tips.

Jag bor i Göteborg och uppenbarligen är utbudet mycket mer begränsat här. Sixt i Göteborg har möjligheten att boka nåt som "kan" vara en Tesla. Den står under premium bil men inte som elbil vilket gör att dom säkert kan byta ut den till nåt annat....
Jag ska kolla upp perpetum och se vad det kostar och fungerar.

Jag behöver i de flesta fall hyra bil i sju dagar åt gången med möjlighet till att köra utanför norden.

Jag är ganska övertygad att mitt företag ganska snart inser att en elbilstjänstebil är ett mer kostnadseffektivt sätt att resa. Men det märker vi nästa år!
 

Lauda 777

Medlem
Tack för alla tips.

Jag bor i Göteborg och uppenbarligen är utbudet mycket mer begränsat här. Sixt i Göteborg har möjligheten att boka nåt som "kan" vara en Tesla. Den står under premium bil men inte som elbil vilket gör att dom säkert kan byta ut den till nåt annat....
Jag ska kolla upp perpetum och se vad det kostar och fungerar.

Jag behöver i de flesta fall hyra bil i sju dagar åt gången med möjlighet till att köra utanför norden.

Jag är ganska övertygad att mitt företag ganska snart inser att en elbilstjänstebil är ett mer kostnadseffektivt sätt att resa. Men det märker vi nästa år!
Eller köp en privat och plocka ut milersättning. ;)
 

Fidde

Medlem
Tack för alla tips.

Jag bor i Göteborg och uppenbarligen är utbudet mycket mer begränsat här. Sixt i Göteborg har möjligheten att boka nåt som "kan" vara en Tesla. Den står under premium bil men inte som elbil vilket gör att dom säkert kan byta ut den till nåt annat....
Jag ska kolla upp perpetum och se vad det kostar och fungerar.

Jag behöver i de flesta fall hyra bil i sju dagar åt gången med möjlighet till att köra utanför norden.

Jag är ganska övertygad att mitt företag ganska snart inser att en elbilstjänstebil är ett mer kostnadseffektivt sätt att resa. Men det märker vi nästa år!
Har hyrt Kia Niro pluginhybrid från avis gbg city på långtidshyra i början på förra året. Första bilen var batteriet tomt på vid uthämtning, andra bilen var full men också helt ny (15km på mätaren).
 

Felix

Medlem
Har hyrt Renault Zoe flera gånger från Hertz Odenplan, brukar vara väldigt bra pris. Problemet är att de inte går att snabbladda (av någon anledning har Hertz köpt in bilarna utan det tillvalet), vilket innebär att om man vill åka sträckor längre än räckvidden (ca 25-30 mil) så måste man ta långa pauser. Har dessutom hänt att de enbart skickat med kabel för 230V laddning, vilket kräver ca 17 timmar för att ladda bilen fullt. Är bra att i förväg be om att få med en Typ 2-kabel om man vill kunna ladda bilen, och om man ska åka längre sträckor säkerställa att bilen kan snabbladdas. Alltid fått bilarna fulladdade och inte behövt ladda upp innan de lämnas tillbaka.
 
Eller köp en privat och plocka ut milersättning. ;)

Jo det är ett alternativ men jag har som policy att inte binda upp mig personligen för saker som jag mest behöver i tjänsten. Tanken är god men det tar emot att skriva upp sig på ett kontrakt som kommer att kosta mig massor i 36 eller 48månader som jag egentligen inte behöver privat. Om man blir sjuk eller byter jobb så sitter man med en bil som kostar pengar. Det räcker med att jag arbetar för att få en laddstolpe på min privata parkeringsplats, den kommer jag att få betala själv isåfall.....men där går gränsen.

Så just nu är det inte ett alternativ.
 
Toppen