Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Maja

Medlem
Tack för svar :) Jag ska försöka komma åt biljetter i dagarna, precis när biljetterna släpps. Nackdelen om man bokar ditresan för sig och hemresan för sig är att det då kostar totalt 40 000 poäng mer (för två personer tur och retur) då SAS rabatterar tur och retur bokningarna. Men det kommer jag inte undan om vi vill flyga tur och retur business?
Jo, priset räknas om när du ringer in för att lägga till hemresan.
 

ekf

Medlem
Tack för svar :) Jag ska försöka komma åt biljetter i dagarna, precis när biljetterna släpps. Nackdelen om man bokar ditresan för sig och hemresan för sig är att det då kostar totalt 40 000 poäng mer (för två personer tur och retur) då SAS rabatterar tur och retur bokningarna. Men det kommer jag inte undan om vi vill flyga tur och retur business?
Du bokar en enkel när utresan släpps. För hemresan ringer du in när den släppts och ändrar utresan till en t&r, det kostar 150 kr i ändringsavgift. Risken är dock att någon hinner plocka hemresan innan kundtjänst öppnat, så en del verkar chansa på att boka den online som en enkel, för att vid ett senare tillfälle ringa in, avboka hemresan, hoppas på att den återgår till inventory och sedan be kundtjänst ändra utrese-bokningen.
 

Davvelavve

Medlem
Får man betala 150kr ombokning om man ändrar ekonomi till business på star alliance bokningar (samma flyg)?
Vet att när jag la på anslutningsflyg på en ren Sas bokning så behövde jag inte betala något extra för det (förutom skatter).
 

ekf

Medlem
Får man betala 150kr ombokning om man ändrar ekonomi till business på star alliance bokningar (samma flyg)?
Vet att när jag la på anslutningsflyg på en ren Sas bokning så behövde jag inte betala något extra för det (förutom skatter).
Då hade du tur, anslutningsflyg, klasser, sträckor ska alla rendera ändringsavgift. Det är iofs möjligt att det finns något Pandemiundantag som jag missat. Namnändring är en annan grej som är special, funkar dessutom bara på rena SAS Awards.
 

Davvelavve

Medlem
Då hade du tur, anslutningsflyg, klasser, sträckor ska alla rendera ändringsavgift. Det är iofs möjligt att det finns något Pandemiundantag som jag missat. Namnändring är en annan grej som är special, funkar dessutom bara på rena SAS Awards.
Sa till agenten att jag inte kunde se något anslutningsflyg så tyckte han det var konstigt men la till det. För övrigt la han anslutningsflyget efter andra flyget redan lyft...
 
Kan man boka United affärsklass med EuroBonus? Tänker ex. IAH-CUN.
Jag bokade tex LAX-SFO i First och då hade jag tur då det fanns en enda plats på just den avgången jag ville ha. Fanns inte en enda på ett antal avgångar den dagen och på ett flertal dagar.
Så det känns som de släpper väldigt lite till Eurobonus tyvärr.
 

A359

Medlem
Jag bokade tex LAX-SFO i First och då hade jag tur då det fanns en enda plats på just den avgången jag ville ha. Fanns inte en enda på ett antal avgångar den dagen och på ett flertal dagar.
Så det känns som de släpper väldigt lite till Eurobonus tyvärr.
Ok. Ekonomi kan ju vara ett alternativ beroende på hur mycket packning som ska med.

Jag har bokat ARN-FRA-LIS-CUN, har tänkt boka om den till ARN-FRA-CUN när LH går att boka.

Då dök ju självklart tanken upp på att försöka boka en First till USA när dom släpps och sen vidare med United till CAN. Drömma går ju.

Ytterliggare en fråga: Kundtjänst hittade inga business med AirCanada till CUN alls, på awardfares finns massor med tillgänglighet.

Jag blev skeptisk till agentens kompetens. Han hittade dock med TAP så han bör ju veta hur man söker i systemet?
 
Toppen