Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

GOTBound

Medlem
;)
Det verkar hetsbokas på Hilton Bali nu ;)
Jag sökte efter 2 bedroom villa 22/10 till 1/11 [Novemberlovet] men sold out från och med 29/10.

Då jag behöver boka revenue flyg var det den 28/10 eller ännu hellre 1/11 som var mest gångbara utifrån ett ”ekonomiskt” perspektiv.
Att flyga hem den 28:e känns som det blir för kort tid på plats.

Lite kreativt tänkande så löste jag det med 7 dagar på Hilton Bali och avslutar med 3 dagar på Conrad [Twin suite].
Master GOTBound fyller 11 i januari -22 och är lång för sin ålder [och vet hur man för sig] så jag kan kanske kan kuppa in honom i Suites Loungen [min 12 år] om de inte kollar leg ;).

Jag funderar ev på 10 dagars reward bokning på Conrad som ett alternativ [448 000 pts]
2 vuxna + 2 barn;
Hilton Bali 2 300kr/ natt
Conrad 1 900 kr/ natt

Jag väntar med flyg tills jag och Mrs.GOTBound är färdig vaccinerade [Mrs. GOTBound fick Astra Zeneca vaccinet i ett tidigt skede pga. tjänsteställning men hennes andra dos är kancelerad...].
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Master GOTBound fyller 11 i januari -22 och är lång för sin ålder [och vet hur man för sig] så jag kan kanske kan kuppa in honom i Suites Loungen [min 12 år] om de inte kollar leg ;).

Ja man ved aldrig. Da min datter var 1,5 år fløj vi med SAS t/r til Rom og havde booket sæde til hende så vi fik 3 sæder sammen. Det var også en stor ting når man som 1,5 årig endelig(!) får lov at sidde på sit eget sæde. På udturen fik vi på en eller anden måde talt om at hun var under 2 år - og så skulle hun sidde hos en forældre under landing. Forestil dig katastrofen for en 1,5 årig efter hun havde fået lov at sidde selv ved takeoff...Nå men siden er det gået bedre og vi er sluppet ind 2 voksne + hende i BA's lounge i London på mit Qatar guldkort rejsende på BA Economy til København selv om de kun tillader én gæst. Nu fylder hun 10 år omkring höstlov og vi håber også at kunne rejse til Bali den uge... Vi skal bo på Sheraton Kuta Beach hvor vi har boet før og finder os meget godt tilpas.

Jag väntar med flyg tills jag och Mrs.GOTBound är färdig vaccinerade [Mrs. GOTBound fick Astra Zeneca vaccinet i ett tidigt skede pga. tjänsteställning men hennes andra dos är en kancelerad...].

Uha ja... Jeg og min hustru arbejder jo begge i Danmark og har derfor dansk social sikring. De taler nu i Danmark om at tilbyde AZ vaccinen til de som gerne vil have den efter at have stoppet med at bruge den generelt. Så måske vi kan få den. Ellers tyder det heldigvis meget på at det burde være klar inden höstlov! Jeg håber virkelig, vores kufferter græder i garderoben!
 

Rickard_O

Medlem
@Rickard_O och @Tonton har ni bokat flyg eller avvaktar ni, vilka rutter funderar ni på, reward/revenue [många frågor ;)]?
Bokade detta i januari som awardresa.

Utresa bali.PNG
Hemresa.PNG
 

Glenn E

Medlem
Om man bokar Honors Prepay and Save blir det en natts deposition oavsett längden på bokningen. Avbokningsbart upp till 3 dagar innan ankomst.
Jag har många sådana bokningar i Shanghai och jag märker inte det på mitt Amex.
 
Toppen