Senaste nytt

Kan inte logga in på sas.se

Big Birger

Medlem
Enligt Frequent Flier forumet på Facebook så beror problemet på att SAS har bytt lösenordspolicy till 8-14 tecken och skiter i att informera om detta så prova att byt lösenord till 8-14 tecken.
Wow! Det var det dummaste. Jag hade 27 tecken långt lösenord. Bytte till 14 tecken. Fungerar galant nu.

Undrar vad som ligger bakom begränsningen till 14 tecken? Tycker rätt synd om supporten som rimligen får ett och annat samtal från användare som inte kan logga in.
 

Jonas F

Medlem
Jag har provat att byta till ett nytt kort lösenord nu men får ändå inte komma in på nya sas.se. Kanske är det tidsspärren som jag upplevde på flysas.com också som kickar in. Jag får prova om en stund igen och se om det hjälper då. Å andra sidan var mitt tidigare lösenord på 13 tecken så det var ju inte speciellt långt det heller.

Edit: Nu fungerar det med mitt nya lösenord på sas.se också... Så tiden verkar ha spelat en roll. Sen är jag osäker på om jag att jag kan ha hittat problemet. Jag hade ett ö i mitt lösenord och när jag bytte till ett nytt lösenord utan ö började det fungera igen. Och när jag bytte tillbaka till med ö slutade det återigen fungera. Man får inte ha för avancerat lösenord hos SAS helt enkelt.
 
Last edited:

KalleSus

Medlem
Max 14 tecken verkar konstigt.
Jag har haft 20 tecken i säkert ett år och har det fortfarande. Har fungerat hela tiden och fungerar fortfarande, både på webben (använder Safari) och i appen.
 

gdaily

Medlem
Hahahaha SAS är verkligen "lite speciella" när de gäller IT-säkerhet. Alla andra bolag hade tänkt tvåstegsverifiering, mobild bank-id etc, sas tänker "vi gör det lättare att hacka sig in"!
 

GeorgZ

Medlem
Verkar hyffsat officiellt med max 14 tecken

upload_2021-4-14_15-39-20.png
 

Jonas F

Medlem
Max 14 tecken verkar konstigt.
Jag har haft 20 tecken i säkert ett år och har det fortfarande. Har fungerat hela tiden och fungerar fortfarande, både på webben (använder Safari) och i appen.
Det var väl någonstans jag läste att det ändå bara är de 14 första tecknen som räknas. Och efterföljande tecken kunde vara vad som helst och man kom ändå in. Du kan ju prova och se om det stämmer?
 

mha321

Medlem
Imponerande. Att överhuvudtaget ha en max längd visar på att man antingen inte förstått eller att man har en extremt osäker hantering av lösenord. Att det funkar att logga in med bara de första 14 är ett tecken på det senare. Det är väldigt mycket värre än att bara ha begränsningen...
 
Toppen