Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 12-14 Februari!

palmen

Moderator
Jag har råkat ut för något underligt och är nyfiken på om någon varit med om något liknande.
2021-02-12 kl: 01:35 gjorde jag en hotellbokning på Hotels.com med SAS Mastercard. Jag betalade på sidan och fick bokningsbekräftelsen med kvitto som båda verifierar att klockan har slagit över 00:00. Köpet gjordes även genom Refunder och även där ser jag i min historik att köpet gjordes efter 00:00.

När jag idag loggar in på mitt SAS MC kort så listas köpet som att det är gjort 2021-02-11 och jag har bara fort Reward poäng men inte Campaing poäng.

Givetvis kommer jag höra av mig till SEB kort och påpeka detta. Jag väntar bara på att få min transaktionshistorik från hotels.com skickad till mig som extra bevis. Jag kan inte se att hur SEB kort ska kunna slingra sig ur detta. Jag kan ju liksom inte ha rest bakåt i tiden och och ha gjort köpet innan 00:00.

Som sagt, finns det någon annan här på forumet som har varit med om något liknande?
Jag är fullt medveten om att hotels.com kör med GMT time och väntade därför till efter 01:00 för att vara på den säkra sidan även om detta inte bör spela någon roll eftersom jag tydligt använt mitt kort 2021-02-12 och inte 2021-02-11.
Som redan påtalats så är det var i världen transaktionen görs och vad klockan är där som avgör. Att du själv sitter i Sverige spelar ingen roll om din transaktion görs tex i USA som ännu inte passerat midnatt.

Detta sker varje gång det är dessa kampanjer att folk bokar runt midnatt och går miste om de extra poängen. Man bör inte göra köp första och sista 12h i en sådan här kampanj när man handlar online för att vara på säkra sidan.
 
Som redan påtalats så är det var i världen transaktionen görs och vad klockan är där som avgör. Att du själv sitter i Sverige spelar ingen roll om din transaktion görs tex i USA som ännu inte passerat midnatt.

Detta sker varje gång det är dessa kampanjer att folk bokar runt midnatt och går miste om de extra poängen. Man bör inte göra köp första och sista 12h i en sådan här kampanj när man handlar online för att vara på säkra sidan.

I det här fallet får jag nog skylla mig själv. Innan jag gjorde köpet så sökte jag lite slarvigt efter gamla trådar som tog upp samma problematik men klockan var mycket och hittade inget. Det har jag dock gjort nu (i gamla dubbla poängkampanjstrådar står det mycket matnyttigt).
Jag ska göra ett försök hos SEB kort och se om det går att justera med hjälp av det som står i dom trådarna.
Om inte det går så kan det bli ett återköp och ett nytt köp med Amex Elite kortet. Men jag bråkar även med Refunder som missade att jag skulle ha dubbla cashback också (10% istället för 5% på 52.000 kr). Går det igenom så behåller jag bokningen då dubbla cashback-erbjudandet bara gällde i 48 timmar.

Det ska vara lite krångligt det här med att jaga poäng så att man vet att man lever.
Jag vill passa på att tacka @gneken @crown och @palmen för att ni tog er tid att svara. Så jäkla trevlig atmosfär här inne på forumet.
 
De har skrivit en eller två punkter i ena mailet kring detta. Annars så tror jag inte att det finns några separata villkor. Hurså?

När jag hör av till SEB kort angående missade Campaign points så kan det vara bra att ha koll på vad villkoren säger angående Inköpsdatum och Transaktionsdatum. Oavsett vad jag har fått reda på här i forumet (att Transaktionsdatum gäller) så ökar ju förståelsen hos personen jag pratar med att detta är otydligt om det inte finns specifika villkor för kampanjen som klargör det. Och när jag nu läst några äldre inlägg av folk i liknade situationer så har vissa fått igenom en korrigering och vissa har har det inte. Jag har inga höga förhoppningar men värt ett försök.
Jag nämnde i ett tidigare inlägg att Refunder bara gett mig 3,5% cashback istället för 10% på samma köp och där gick det bra att korrigera. Nu är situationen inte samma men menar på att ibland har man turen på sin sida när man är lite jobbig (men hövlig) mot kundsupporten.
 
Toppen