Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

apknug

Medlem
@Maja

@Rickard_O: Den enda nackdelen jag tycker med Bali (jämfört med tex Conrad Koh Samui) är att Indonesien vad jag vet inte har telefonavtal med tex telia och det kan bli mycket dyrt att ringa. Ja det finns Skype, WhatsApp och allehanda appar, men det är förvånansvärt många samtal som kommer till en som man måste ta och med 15-20 spänn i minuten blir det fort mycket dyrt...

Lite OT men ändå relevant. Med IP telefoni kan du vidarekoppla ditt svenska nummer till lokalt simkort som du skaffar på Bali alternativt svara med IP app när du har internet i luren.

Den som ringer märker ingen skillnad och du svarar till ett låg kostnad.
 

Rickard_O

Medlem
@Rickard_O: Jag har som jag skrivit bott i en av villorna flera ggr och tycker fortfarande att 3000 är mycket prisvärt med tanke på vad man får. Normalpris ligger ju någonstans 5000-6000. Man kan dock komma ner till ca 2500 men då är det 'prepaid' och jag är inte riktigt beredd att ta den risken. Samtidigt kan det om man tar 'normalbokning/avbokningsbar' också innebära en valutarisk som kan göra mycket om man bokar ett år framåt. Den enda nackdelen jag tycker med Bali (jämfört med tex Conrad Koh Samui) är att Indonesien vad jag vet inte har telefonavtal med tex telia och det kan bli mycket dyrt att ringa. Ja det finns Skype, WhatsApp och allehanda appar, men det är förvånansvärt många samtal som kommer till en som man måste ta och med 15-20 spänn i minuten blir det fort mycket dyrt...
Priset var ca 2500:-/natten för fullt flexibelt utan att betala på förhand och prepaid men avbokningsbart kostade 2200:-/natten, detta var 1-2 veckor sen.
2500:-/natten utan att betala i förväg tyckte jag var väldigt prisvärt, därav lite arg på mig själv
 

Tostarp

Medlem
@Maja
Poängbokning ombokad (Turkish) till JAN 2022. Ombokning helt utan kostnad eller poängskillnad. Gick på ca 30s!!! Ringde 'Tallinn-numret' och fick Svensktalande man i luren. 1 min senare rasslade det till i mailen med biljetterna. Jag är fortfarande i chocktillstånd....
 

Maja

Medlem
@Maja
Poängbokning ombokad (Turkish) till JAN 2022. Ombokning helt utan kostnad eller poängskillnad. Gick på ca 30s!!! Ringde 'Tallinn-numret' och fick Svensktalande man i luren. 1 min senare rasslade det till i mailen med biljetterna. Jag är fortfarande i chocktillstånd....
Förstår chocken! Gå och köp en trisslott eller två!

Nu tändes ett uns av förhoppning inför vår resa i juni (som jag är övertygad kommer bli inställd) och eventuell ombokning.
 

Rickard_O

Medlem
Priset var ca 2500:-/natten för fullt flexibelt utan att betala på förhand och prepaid men avbokningsbart kostade 2200:-/natten, detta var 1-2 veckor sen.
2500:-/natten utan att betala i förväg tyckte jag var väldigt prisvärt, därav lite arg på mig själv
Litet tips till er som funderat på att boka poolvilla, nu har priserna plötsligt halverats.
1193:-/natten fullt flexibelt utan prepaid, ännu billigare prepaid.

Bokade in 16 nätter i november/december :cool:
 

apknug

Medlem
Litet tips till er som funderat på att boka poolvilla, nu har priserna plötsligt halverats.
1193:-/natten fullt flexibelt utan prepaid, ännu billigare prepaid.

Bokade in 16 nätter i november/december :cool:
Var hittar du det priset? (Hatar att fråga då jag tror mig vara resenörd.... Och har letat....)
 

Tonton

Medlem
Litet tips till er som funderat på att boka poolvilla, nu har priserna plötsligt halverats.
1193:-/natten fullt flexibelt utan prepaid, ännu billigare prepaid.

Bokade in 16 nätter i november/december :cool:

Tack för tips @Rickard_O!

Tack för tipset!
Bokade också 12 nätter, galet bra pris! Får se hur läget ligger i nov/dec.

För mig blev det 9 nätter i början av december :) Jag fick däremot ett slutpris på cirka 1400 SEK/natt när 10% skatter var inräknat.
 
Toppen