Senaste nytt

Amex kopplat i Paypal

Apisto

Medlem
Till skillnad från tidigare så "lyckas" jag nu att lägga till kortet via Paypal-appen, alla steg gås igenom, jag får besked om att kortet är tillagt och det kommer en notis där jag kan välja att sätta kortet som standard-betalmetod... men när jag klickar på den visar det sig at kortet inte alls blivit tillagt.
Provar jag via hemsidan så beter det sig som tidigare...

Precis så är det för mig via paypal-appen. Alla steg går som synes utmärkt, men sen funkar det ändå inte.
Har helt gett upp på att försöka koppla mitt Elite kort. Testat lite nu och då sen jag fick kortet, men helt lönlöst. Sist hade det dykt upp som ett overifierat kort i kortlistan på paypal, men när jag försökte verifiera försvann det.

Kommer hoppa på Platinumkort inom kort, och få se om jag lyckas bättre med det.
 
Jag har ett nytt platinum som låg som obekräftat i appen då jag hade problem att lyckas med det då jag fick det för ca en månad sedan. Provade nu och det funkade. Observera att använda 3 siffriga koden på baksidan
 

Apisto

Medlem
Testade igen nu både på hemsidan och med appen. För mig går det inte att lägga till 3-siffriga koden, utan jag måste lägga till den 4-siffriga. Minns inte hur jag gjorde med det kortet som faktiskt jag fick in.
 
Hm, det skulle ju kunna vara en nyckel. Har bara testat med de 4 siffrorna på framsidan man "brukar" knappa in när det är Amex det gäller..
Man är ju van vid den 4 siffriga men på bilden för verifiering visas baksidan och den 3 siffriga. Därefter kom engångskod från Amex på mail och SMS de drog sedan 1dollar från paypal
 

ekf

Medlem
Försöker jag med den tresiffriga koden så kommer jag inte vidare i appen, på hemsidan får jag meddelande om att det är fel kod. Med den fyrsiffriga kommer jag vidare... till challenge/response-autenticeringen..
 

Apisto

Medlem
Testade nu precis.
När jag loggade in såg jag att min Amex Elite låg som overifierad med en röd triangel, men det lät jag vara till att börja med.

Började med mitt platinumkort och det gick igenom utan några problem och blev registrerat via hemsidan. Använde den 4-siffriga koden.
När väl Platinum var registrerad, så gjorde jag ett försök igen på Elite-kortet. in med 4-siffrig kod igen, och verifiera i appen efteråt. OK på det kortet också.

Fick alltså till det med både Platinum och Elite.

Edit: Tillägg: Gjorde det på hemsidan, inte i paypal-appen.
 
Toppen