Senaste nytt

Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

djmanosv

Medlem
Kan man få status poäng om flighter är inställda el
Samma här, funderar också på om det är nu man ska åberopa eller om man ska vänta.

Får man status poäng för inställda resor eller resor som har ändrats tid ?? gäller 4x kampagn ? om ja, vet ni om måste man neka ändring i tiden och sen klaga för återbetalning ?
upload_2021-4-12_1-31-12.png
 

Skogi

Medlem
Där kom mina första inställda flighter i början av maj. Arlanda-Skellefteå och Visby-Arlanda.
Ombokad till dagen efter.
Båda hade 737-700.

Frågan är om det är nu direkt man ska åberopa "poäng enligt original-bokning" och sedan avboka den nya bokningen...

@Skogi Hur ser det ut med dina Visby-bokningar och hur agerar du?

Samma här, funderar också på om det är nu man ska åberopa eller om man ska vänta.

Kan man få status poäng om flighter är inställda el

Får man status poäng för inställda resor eller resor som har ändrats tid ?? gäller 4x kampagn ? om ja, vet ni om måste man neka ändring i tiden och sen klaga för återbetalning ?
Visa bifogad bild 117763

Jag har 21 flygningar som är markerade 737:eek:r och som det inte längre säljs biljetter till, de resterande två är min T/R BCN-ARN.

Min strategi är att hålla bokningarna tills SAS officiellt ställer in och det inte finns möjlighet till ombokning. Efter att ha genomläst hela https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-ändrar-till-737-700 bör detta ske om ungefär 5-7 dagar. Räknar iallafall med 14 dagars varsel.

När beskedet väl kommer så kommer jag att kontakta SAS och begära kreditering av segment. Tyvärr ser det ganska mörkt ut för x4, men har iallafall fått bekräftat att det blir enligt ordinarie. De 21 segmenten som krediteras motsvarar 5 segment under kampanjen, det innebär att det bara är 18 kvar att flyga. (Se det som ett tack för att du som konsument lånade pengar till Skandinaviens största flygbolag, i mitt fall blir det ~2500 kr billigare:))

När SAS har återbetalat flygningarna kommer det att bokas en ny uppsjö med segment, denna gången på en ännu knasigare rutt.

Visst är det ett fult spel från SAS sida, men jag har också några ess i rockärmen, så lätt blir dem inte av med mig! :cool:
 
Last edited:

M@GNÜS

Medlem
Hur gör man när de ändrat och tidigarelagt tiden med 9h?
Ska jag begära återbetalning? Tiden passar ju inte alls längre. Kan jag begära segment/poäng då?
 

Tongen2

Medlem
När beskedet väl kommer så kommer jag att kontakta SAS och begära kreditering av segment. Tyvärr ser det ganska mörkt ut för x4, men har iallafall fått bekräftat att det blir enligt ordinarie. :cool:

Har du fått det "bekräftat" att det ser mörkt ut ang x4 också?
Om nu SAS säljer biljetter som folk, ja okej då vi på BC, "hoppar på" och att dom sen ställer in flygningen bör väl vara berättigat till x4 ändå? Kampanjen fanns ju och vid bokningen var ju flyget beräknat att gå, så alla poäng bör ju krediteras kan man tycka. :confused:
 

Saganaki

Medlem
Har du fått det "bekräftat" att det ser mörkt ut ang x4 också?
Om nu SAS säljer biljetter som folk, ja okej då vi på BC, "hoppar på" och att dom sen ställer in flygningen bör väl vara berättigat till x4 ändå? Kampanjen fanns ju och vid bokningen var ju flyget beräknat att gå, så alla poäng bör ju krediteras kan man tycka. :confused:

Hej, jag är en av de "drabbade" så jag mailade diamantsupporten och deras svar var att det blir bara x1 på de inställda flygen. De beklagade att de inte kunde ge kampanjpoäng (x4) på de inställda och jag tog det aldrig vidare. Får se hur det ser ut när vi kommer närmare.
 

djmanosv

Medlem
Hej, jag är en av de "drabbade" så jag mailade diamantsupporten och deras svar var att det blir bara x1 på de inställda flygen. De beklagade att de inte kunde ge kampanjpoäng (x4) på de inställda och jag tog det aldrig vidare. Får se hur det ser ut när vi kommer närmare.

guld svarade samma , de kan erbjuda bara x1 baspoäng
 

Skogi

Medlem
Har du fått det "bekräftat" att det ser mörkt ut ang x4 också?
Om nu SAS säljer biljetter som folk, ja okej då vi på BC, "hoppar på" och att dom sen ställer in flygningen bör väl vara berättigat till x4 ändå? Kampanjen fanns ju och vid bokningen var ju flyget beräknat att gå, så alla poäng bör ju krediteras kan man tycka. :confused:

guld svarade samma , de kan erbjuda bara x1 baspoäng

Vi har nog blivit lite bortskämda på sistone, vem kunde föreställa sig för ett år sedan att de ens skulle ge poäng för flygningar som inte blev av. Jag tycker 1x är bra, det måste ju finnas lite spänning också!

Hur gör man när de ändrat och tidigarelagt tiden med 9h?
Ska jag begära återbetalning? Tiden passar ju inte alls längre. Kan jag begära segment/poäng då?

Ärligt talat så vet jag inte, prova!
 
Toppen