Senaste nytt

Hilton och Waldorf Astoria stänger i Berlin ?

011430121

Medlem
Hilton och Waldorf Astoria stänger i Berlin?
Det går boka Hilton i Berlin fram till nyårsafton 2021 och Waldorf Astoria fram till julen 2021, där efter är det Sold Out när man söker bokningar 2022

@NyfikenGrau har du hört något?

Kan det vara att man inte är överens med fastighetsägarna eller kommer det att bli någon annan kedja som kommer att driva hotell i dessa fastigheter, känns lite konstigt Waldorf Astoria är väl inte mer än ca 5 år om jag minns rätt.

Hilton har höjt priset på övriga hotell i Berlin om man kollar 1 år framåt ligger priserna ca 20-30 Euro högre på Hampton hotellen
 

Fredrik

Medlem
Det normala är att hotellägarna är franchisetagare så hotellet byter nog bara kedja eller blir fristående i så fall.
 

fcx

Medlem
Låter märkligt om Hilton skulle ge upp storstaden Berlin, speciellt som man har ganska bra täckning i Tyskland i övrigt.
 

Nilann

Medlem
Både Hilton Berlin och Hilton Munich Park har vid flera olika tillfällen inte släppt bokningar ett år innan, utan mycket senare. Kanske att de avvaktar prisutvecklingen, och förhoppningsvis indikerar det inte någon stängning eller ägarbyte.
 

Berglund

Medlem
Hiltonhotellen brukar dyka upp på webbsidan som ”sold out” även om de ”bara” har stängt. Många hotell nu under corona som har stått som just ”sold out” medan det egentligen innebär att de inte har publicerat några room rates än för de datumen som efterfrågas.
 

011430121

Medlem
Hampton hotellen i Berlin är boknings bara, jag kanske inbillar mig men ser ut att ha höjt priserna 20-25 €
Hilton Berlin har varit boknings bart i ett år i förväg förut.
Ser med spänning framemot vad som sker.
 
Toppen