Senaste nytt

SAS nya hemsida

Homer

Medlem
Ser ut som det går att boka resor väldigt långt fram i tiden...


Kalender.jpg
 

obs

Medlem
Tycker inte det har blivit ett smack bättre med det nya design. Annorlunda men inte bättre.

Bokningsdialogen borde vara centrerad på skärmen och kanske aningen mindre. De har tagit bort möjligheten till att välja en specifik månad så vill man boka långt fram i tiden måste man nu klicka många gånger i datumväljaren för att komma till rätt månad. Jag saknar att kunna knappa in ett specifikt datum i stället för att skulle navigera runt i en dialog. Den möjligheten är också bra att ha men det går ju att göra både och. Hela datumdialogen uppdateras inte när man byter från poäng till pengar som betalningsmedel eller tvärtom så det står t.ex. fortfarande står SEK när man byter till poäng. Det uppdateras först när man väljer något datum i kalendern.

Fortfarande saknas också möjligheten till multi-city bokningar. Å andra sidan ser jag nu att det har kommit en möjlighet till att filtrera på kabinklass när man söker awardbiljetter :) Men naturligtvis har de inte implementerad samma funktionalitet om man vill ändra sökkriterier efter att först ha gjort en sökning på första sidan.

Men nej jag är inte imponerad...
 

Jonas F

Medlem
Är det bara för mig som det krånglar när jag försöker logga in på nya SAS-sidan? Tidigare har jag loggat in med medlemsnummer och lösenord, nu ska det vara e-post och lösenord. Men det fungerar inte fast jag vet att det är rätt lösenord och jag försökt återställa och allt. Men går jag in på flysas.com istället fungerar det med medlemsnummer och lösenord. Men inte direkt. Då måste jag vänta en stund. Det verkar som någon sorts fel lösenordstimer måste ticka ut först...
 

Resetokig

Medlem
Aha. Bara jag som missat att det funkat hela tiden. Då har jag ringt in i onödan när jag ville få igenom det senaste året.
Man har fått ändra till poäng precis när sidan laddar för annan resa med valet betala med pengar. Dock har man behövt dubbla poängen då rätt pris beräknas först när man kommit förbi val av flyg. Har därför också ringt in.
 
Toppen