Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

mha321

Medlem
Vad tror ni folk i detta forum om:

Har bokat en 241 där utgångsdatum för voucher var 31/3.

Då det är speciella covid regler gällande om bokning osv just nu.

Vad tror ni om att ändra datum, samt lägga till en person men behålla samma rutt.

Tror ni detta är om ens möjligt?

/F

Ändra datum borde fungera.

Lägga till en person borde inte fungera. Men med tanke på hur inkonsekventa de är på sas kundtjänst så kan man ju alltid fråga - men jag skulle förutsätta att set inte går och bli positivt överraskad om det gör det.
 

Mr Basic

Medlem
Vad tror ni folk i detta forum om:

Har bokat en 241 där utgångsdatum för voucher var 31/3.

Då det är speciella covid regler gällande om bokning osv just nu.

Vad tror ni om att ändra datum, samt lägga till en person men behålla samma rutt.

Tror ni detta är om ens möjligt?

/F

Ändra datum borde fungera.

Lägga till en person borde inte fungera. Men med tanke på hur inkonsekventa de är på sas kundtjänst så kan man ju alltid fråga - men jag skulle förutsätta att set inte går och bli positivt överraskad om det gör det.
Håller med @mha321 du kan alltid fråga. Om det är ”ren” SAS-award 2-4-1 kanske chansen är större att du lyckas än om det är en *A-award.
 

Axxo

Medlem
Tack för tipsen. Undra vad som är bäst att säga för min vän, att jag missa flighten eller att jag var tvungen att ta en annan flight ?

För ni som undrar om hur det gick så kunde min vän checka in som vanligt efter cirka 5-7 minuters utfrågning om varför jag åkte hem tidigare samt inte meddelat dom. (Han meddela dom att det var personliga skäl utan att gå in i detalj)
 

Simon90

Medlem
Jag har cirka 190 000 Eurobonuspoäng att sätta sprett på och skulle vilja boka tur och retur business class med flickvännen till antingen USA eller Asien.

Jag har genom SAS Mastercards Fly Premium förmån fått obegränsad status till uppgradering SAS Business om jag bokar med SAS Go.

Flög business själv till New York för två år sedan, men jag upplever det som svårt att hitta business för två personer på samma flyg. Speciellt på de längsta rutterna och ännu mer tur och RETUR.

Finns det något vettigt knep att ta till för att få till en bokning eller är det SAS Plus som gäller på hemvägen?
 

Maja

Medlem
Finns det något vettigt knep att ta till för att få till en bokning eller är det SAS Plus som gäller på hemvägen?

Du bokar en enkelresa när biljetterna släpps (vid midnatt lokal tid) och sedan ringer du in samma dag som returbiljetterna släpps och lägger på hemresan. Är det till Tokyo så är det kl 16:00 svensk tid som gäller för biljettsläpp för hemresan. Är det NYC så släpps de kl 06 svensk tid och då är det inte öppet utan man får ringa när det öppnar. Brukar dock vara lättare att hitta till/från NYC i normala förhållande då man flög får. ARN/CPH//OSL.

Lycka till!
 

Piorecki

Medlem
Är det så att man t.ex. hittar en award resa via Turkish Airlines sökmaskin - inte kan lita på att den är tillgänglig för Eurobonus/star alliance booking ? Så ända sätt att kolla är att ringa till det nya Talin och kolla ledighet med dom ?
 

squeezen

Medlem
Är det så att man t.ex. hittar en award resa via Turkish Airlines sökmaskin - inte kan lita på att den är tillgänglig för Eurobonus/star alliance booking ? Så ända sätt att kolla är att ringa till det nya Talin och kolla ledighet med dom ?
Precis, enda sätt vara säker är att ringa in.
Många använder air canada, united osv att söka bonusplatser vilka (förutom egna flighter) matchar rätt bra. Ingen koll om turkish tillgänglighet matchar med eurobonus bra.
 

Fredde18

Medlem
Jag har cirka 190 000 Eurobonuspoäng att sätta sprett på och skulle vilja boka tur och retur business class med flickvännen till antingen USA eller Asien.

Jag har genom SAS Mastercards Fly Premium förmån fått obegränsad status till uppgradering SAS Business om jag bokar med SAS Go.

Flög business själv till New York för två år sedan, men jag upplever det som svårt att hitta business för två personer på samma flyg. Speciellt på de längsta rutterna och ännu mer tur och RETUR.

Finns det något vettigt knep att ta till för att få till en bokning eller är det SAS Plus som gäller på hemvägen?
Chicago verkar vara en destination som brukar vara bättre tillgänglighet på, eller kanske rättare sagt inte lika populär att boka vid biljett-släpp.
 

Canadien

Medlem
Som Maja säger ovan, med tillägget att det är 330 dagar innan avresa som SAS normalt släpper två biljetter i Business på varje flight. Så inatt kan du boka två pers enkel till t ex Tokyo den 6e Mars 2022, boka då från Köpenhamn enbart, eftersom SAS verkar dröja lite med sina anslutningar från småorter som ARN. Det är 5 miljoner eurobonusmedlemmar som slåss om dessa två platser per avgång så vila inte på hanen.
 

Simon90

Medlem
Tack för svar :) Jag ska försöka komma åt biljetter i dagarna, precis när biljetterna släpps. Nackdelen om man bokar ditresan för sig och hemresan för sig är att det då kostar totalt 40 000 poäng mer (för två personer tur och retur) då SAS rabatterar tur och retur bokningarna. Men det kommer jag inte undan om vi vill flyga tur och retur business?
 
Toppen