Senaste nytt

Läskedrycker på flyget

05000112638868_C1N1-scaled.jpg

Frågar ni mig är denna oslagbar. Aldrig sett att den finns ombord på ett flyg dock.
 

MrRob

Medlem
Önskar att Pepsi Max vore vanligare bland flygbolagen klart godare än Cola Zero.

Angående Riedels Coca-Colaglas så är de mycket riktigt ej i produktion längre tack vare att samarbetet med Coca-Cola Company är över. Hörde något rykte om att det skulle komma ett annat snarligt format glas från Riedel men det är obekräftade uppgifter.
 

fcx

Medlem
Önskar att Pepsi Max vore vanligare bland flygbolagen klart godare än Cola Zero.

Angående Riedels Coca-Colaglas så är de mycket riktigt ej i produktion längre tack vare att samarbetet med Coca-Cola Company är över. Hörde något rykte om att det skulle komma ett annat snarligt format glas från Riedel men det är obekräftade uppgifter.
Pepsi hittade man ombord på Norwegian, i övrigt tunnt bland flygbolagen.
 

Homer

Medlem
Nä, tacka vet jag Suntory Strong Zero, om det bör klassificeras som läsk är
en diskussionsfråga, fint fika är det i alla fall.
Jag tror JAL serverar chu-hi ?


Strong Zero is made by freezing fruit in liquid nitrogen, hence the "-196˚" in the name,
and then pulverizing it whole and soaking it in vodka.


9fb520_628df9d9da854f4f8679a0d79d1353cf~mv2.jpg


upload_2021-4-9_15-43-5.png
 
Var på en glastestning för några år sedan och det som testades var olika glas från Riedel, genomgående var de samma vin, öppnat vid samma tidpunkt, det var en stor skillnad på vinet beroende på vilket glas man drack ur, därför använde jag två identiska glas, som jag har fått av en arbetskamrats pappa som har varit marknadschef på SAS någon gång på 70 talet tror jag, han gick bort strax efter tyvärr, jag fick aldrig reda på när de användes kanske rent av i personalmatsalen vad vet jag, men kanske @Hans Jakobsson eller @Alf minns?

Visa bifogad bild 117690

Utan att veta säkert tror jag att dessa nog användes vid evenemang, eller möjligtvis internt vid speciella tillfällen. Det är klart att de kan ha förekommit ombord även om jag är tveksam eftersom SAS vanligtvis inte fläskade på med logotypen på detta sätt. Symbolen med DC-8-63 ovanifrån användes i marknadsföringen under ett fåtal år i slutet av 60-talet, så i så fall är dessa glas runt 50 år gamla. Minns dock att jag har sett såna här glas säljas i inredningsbutiker på 80-talet, tillsammans med likadana glas som hade logotyper från bl a Pan Am, Alitalia och British Airways. Kan vara därifrån de kommer...

Jag har några uppsättningar glas hemma som användes ombord på 90- och 00-talen, och de har en minimal SAS-logotyp på ett ställe nära kanten. Jag skulle bli förvånad om det inte var likadant med glasen ombord på 60-70-talen.
 
Toppen