Senaste nytt

LOT eller Lufthansa Göteborg-Budapest i business?

Volatyle

Medlem
Hej,

Stuvar om lite i min voucherbokning och skall tidigarelägga en resa till Budapest. Iom bytta datum finna alternativen att flyga med LOT eller LH. Med LOT blir ankomattiden ner marginellt bättre men är fundersam på om det kan vara värt att ta LH ändå pga att deras businessupplevelse är bättre inom Europa?

Har läst en del reviews om båda bolag och måste säga det är spridda åsikter. En del hävdar LOT är rätt underskattat och absolut kan vara riktigt bra, ibland till och med vassare än tex LH. Vissa hävdar med bestämdhet att man ska undvika LOT till varje pris.

Vad säger ni som har mest erfarenhet? Är det skillnader, och om det är det, är dom ändå ytterst marginella så till den grad att man helt enkelt bara ska välja den bästa avgången?

Vol
 

cbroxe

Medlem
Jag skulle ta LOT alla dagar i veckan. I min mening bättre mat/dryck, dedikerad mini-buss för C-passagerare i WAW, samt en grym lounge i WAW. Enda nackdelen är att WAW i övrigt är en ganska sorglig historia ( men det är även FRA).
Kan däremot inte uttala mig om ev servicenedsättningar som en följd av pandemin...
 

Mr Basic

Medlem
Vad säger ni som har mest erfarenhet?
Kvalar egentligen inte in men...:D En flight med vardera.
LOT (operated by Nordica, CRJ900, ARN-WAW). En av de bättre flighter jag haft i business inom Europa. Ok (kall) mat, bra dryck och riktigt bra service.
LH (A320, MUC-ARN). Sådär (kall) mat, bra dryck. Service var också bra men svårt ge ett rättvist betyg pga 30 min måttlig turbulens (pga medvind) då all service avbröts. OT. Landade 25 min tidigt, så fort gick det iaf med LH. :p

Edit. LH:s business-lounger på FRA är otroligt mkt bättre än LOT:s business-lounge på WAW (om de nu är öppna dvs).
 

Volatyle

Medlem
Kvalar egentligen inte in men...:D En flight med vardera.
LOT (operated by Nordica, CRJ900, ARN-WAW). En av de bättre flighter jag haft i business inom Europa. Ok (kall) mat, bra dryck och riktigt bra service.
LH (A320, MUC-ARN). Sådär (kall) mat, bra dryck. Service var också bra men svårt ge ett rättvist betyg pga 30 min måttlig turbulens (pga medvind) då all service avbröts. OT. Landade 25 min tidigt, så fort gick det iaf med LH. :p

Edit. LH:s business-lounger på FRA är otroligt mkt bättre än LOT:s business-lounge på WAW (om de nu är öppna dvs).

Tack! Det är ändå short connection i WAW (iaf dit, och det är det alternativet jag kan välja mellan LH/LOT) så lounge kommer få bli (givet det är öppet) endast i GOT och BUD isåfall.

Det här med att service är helt inställt ombord var nytt för mig dock, trodde man körde på som vanligt fast med en massa hårdare regler om hur maten serveras / förpackas osv?

Vol
 
Inte LOT men detta var serveringen på Croatian i Business förra veckan:

c40a806004b991af2f73c74875b80fdb.jpg


Många bolag har ingen service alls ombord nu. SAS kör valfritt snacks från cafévagnen i Plus. Turkish har kanske börjat med varm mat igen. Oklart.
 
Toppen