Senaste nytt

BRA återstartar 12 maj

011430121

Medlem
Jag har en vilande bokning och den ska jag försöka utnyttja om det går.
Blev de inte värdelösa, vid rekonstruktionen?
Passagerarna är oprioriterade, tror att om du får något är det max 25% vilket de prioriterade fordringsägarna fick.
Meddela hur det går.
 
Blev de inte värdelösa, vid rekonstruktionen?
Passagerarna är oprioriterade, tror att om du får något är det max 25% vilket de prioriterade fordringsägarna fick.
Meddela hur det går.
Din tanke gäller om man vill ha pengar istället för resa.

"Vill du inte ha en ny flygning har du rätt att i stället begära återbetalning. På grund av Tingsrättens beslut, med anledning av den företagsrekonstruktion vi genomgått behöver vi då enligt lag, förhålla oss till det offentliga ackord som föreslagits vilket gör att återbetalningen begränsas till 25 % av biljettpriset. "

Vilande biljett/ värdekod så här använder du den
 

Fredrik

Medlem
Jag beställde en värdekod och har redan fått den. Den var på hela biljettvärdet från förra året. Det handlar om mindre än 1000 kronor så det är pengar jag kan både ha och mista men nu ska det bokas hoppas jag.
 

ZZZebra

Medlem
Blev de inte värdelösa, vid rekonstruktionen?
Passagerarna är oprioriterade, tror att om du får något är det max 25% vilket de prioriterade fordringsägarna fick.
Meddela hur det går.

Jag hade några bokningar med BRA förra året som inte blev av. De sa ju vid flera tillfällen att de skulle starta upp igen och jag tänkte att jag kan vänta och använda värdet på framtida bokningar istället för att få 25% i återbetalning.

Men i vintras så blev jag tveksam till om BRA skulle kunna komma igen, så jag lade ett ärende hos Amex. BRA hade skickat flera mejl under tiden om att de skulle komma igång "så småningom", vilket jag hänvisade till att det dröjt ett bra tag innan jag kom med krav på återbetalning via kortet.

Inga motfrågor eller önskan om kompletteringar från Amex, bara ett meddelande om att pengarna skulle återbetalas. Så mycket smidigt hanterat och en stor anledning till att jag kommer fortsätta vara en trogen Amex-kund.

Kan nämna att jag haft ett flertal ärenden hos Amex gällande återbetalningar och tror mig ha bra koll på underlagen de behöver. Samt att beloppet inte var så stort denna gång då det endast gällde ett antal "billiga" biljetter (typ 1000 kr/st).
 
Toppen