Senaste nytt

Open jaw bonusresa med Eurobonuspoäng

Dr. Miles

Expert
Utmärkt svar, tackar!

Det räcker alltså med att den "ena" är längre, det var det jag var mest osäker på. Alltså om det faktum att Tokyo-Vancouver är längre än Vancouver-Stockholm skulle skapa ett problem. Men Stockholm-Tokyo är ju isärklass längst av dem.

Värt att försöka åtminstone, får hoppas att EB-folket håller med. Nu gäller det bara att säkra datumen först...
Här finns det mer förklaring om hur Open jaw kontroll fungerar.

Open jaw biljett på SAS? (annan hemreseort än utreseort) | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

MiniGordini

Ny medlem
Om du vill flyga Stockholm-Tokyo, Vancouver-Stockholm open jaw, avståndet mellan Tokyo-Vancouver får inte vara längre än Stockholm-Tokyo eller Vancouver-Stockholm.

Det spelar inte någon roll om faktiska resväg ( t ex Stockholm-Frankfurt-Tokyo, Vancouver-London-Stockholm), kontrollen sker endast som om det fanns direktflyg mellan A-B (Stockholm-Tokyo) och B-C (Vancouver-Stockholm).

I detta fall är avsåndet mellan Stockholm-Tokyo längre än Tokyo-Vancouver, därför är det tillåtet att ha den som Open jaw.
Däremot måste du betala för dyraste zonens poäng enligt SAS EuroBonus reglerna. I detta fall behöver du att betala för Europa-Centraladien&Norra Asien.


Gammal tråd, jag vet. Men denna tråd var den jag hittade när jag själv sökte :)


Jag ringde precis Tallin och nu var det helt omöjligt att flyga hem från en annan kontinent..

Ville flyga Stockholm Tokyo och hem från USA till Stockholm.

Hade laddat upp med några alternativa rutter från staterna, men det gick ej.
Ej heller att flyga hem från Canada.

Hemresan måste vara från samma kontinent på en open jaw enligt Tallinn kvinnan.
 
Hej,


Tittar på lite kombinationer för att sy ihop en kommande Hawaii resa. Hamnat i lite Open Jaw funderingar.


Två olika bokningar med liknande frågeställning.

*A Award
SFO-OGG, OGG-YVR-EWR?

SAS Award
ARN-LAX, EWR-ARN

skulle detta fungera?
 

MrRob

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd med ytterligare en Hawaii-fråga:

Kan jag boka CPH-HNL och hem LAX-CPH på en och samma bonusresa? Har svårt att hitta business från HNL till fastlandet så funderar på om vi skulle köpa economy till LAX, stanna där ett par dagar innan hemresan. Gissar att det går bra eftersom det är samma land men funderar på om de olika zonerna kan påverka..

Bonusfråga: Blir det då 190.000 poäng eller 160.000 poäng (95+65)?
 

squeezen

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd med ytterligare en Hawaii-fråga:

Kan jag boka CPH-HNL och hem LAX-CPH på en och samma bonusresa? Har svårt att hitta business från HNL till fastlandet så funderar på om vi skulle köpa economy till LAX, stanna där ett par dagar innan hemresan. Gissar att det går bra eftersom det är samma land men funderar på om de olika zonerna kan påverka..

Bonusfråga: Blir det då 190.000 poäng eller 160.000 poäng (95+65)?
Kan nog bli svårt med open jaw i olikt prissatta zoner, men aldrig testat själv dock.

vill minnas jag sett i asien då south east och east asia hade samma kostnad i poäng, tex utresa till tokyo och hem från bangkok
 
Toppen