Senaste nytt

Ändringar i Radisson Rewards fr.o.m. juni 2021

ekf

Medlem
Som misstänkt med tanke på den uppdaterade appen samt de "försvunna" bokningarna från den svenska hemsidan så är det "enhancements" på gång...

Fick följande mail inatt:

"Vi introducerar några spännande ändringar för att kunna ge dig en mer lokalanpassad upplevelse. Med början denna månad kommer Radisson Hotels och RadissonHotels.com att ge dig tillgång till de senaste destinationerna och den bästa bokningsupplevelsen för dina framtida hotellvistelser i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen.

Radisson Hotels Americas, med den nya webbplatsen RadissonHotelsAmericas.com, inriktar sig på hotell i USA, Kanada, Latinamerika och Karibien.

I juni kommer Radisson Rewards att fortsätta att belöna dig. Vi kommer att lansera Radisson Rewards Americas för att belöna våra medlemmar som vistas på våra hotell i Nord- och Sydamerika.

Håll dessutom ögonen öppna för nästa meddelande i april, med mer information om hur du kan få ut det mesta av ditt medlemskap!

VAR BÖR JAG BOKA MINA HOTELLVISTELSER?
Fortsätt boka dina vistelser på hundratals hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen på RadissonHotels.com. Se dessutom till att hämta Radisson Hotels nya mobilapp, så att du kan hålla kontakten med oss när du är på språng. Hämta nu.

Om du tänker boka ett hotell i Nord- eller Sydamerika, kan du gå till RadissonHotelsAmericas.com eller hämta den nyligen uppdaterade mobilappen för Radisson Hotels Americas här.

FÖRÄNDRAS NÅGON DEL AV MITT MEDLEMSKAP I RADISSON REWARDS?
Inte idag! I juni fortsätter du att vara medlem i Radisson Rewards. Därför förblir ditt medlemsnummer, dina förmåner och ditt poängsaldo oförändrade. Du fortsätter att som vanligt kunna tjäna poäng och lösa in dem mot belöningar på våra hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen.

Du måste dock vidta ytterligare åtgärder för att tjäna och lösa in poäng på hotell i USA, Kanada, Latinamerika och Karibien. Mer information om detta följer inom kort."
 

Fredrik

Medlem
Fick samma mail. För mig personligen är det inte någon skillnad och jag har haft uppfattningen att Radisson generellt haft rätt dåliga hotell i Nordamerika men jag blir lite nyfiken på vad som är tänkt att hända.

Det känns onekligen som en försäljning är på gång.
 

jerixon

Medlem
Blir att boka upp lite för sommaren även om det är i Europa.
Känns som ett sjunkande skepp Radisson men helt OK då jag ändå tänkt lämna kedjan inom kort och byter troligtvis till Best Western som 3e program =)
 

jerixon

Medlem
Å andra sidan så är mina USA bokningar loggade per auto på den nya amerikanska sidan.
Så de har varje fall inte försvunit helt :p

Som misstänkt med tanke på den uppdaterade appen samt de "försvunna" bokningarna från den svenska hemsidan så är det "enhancements" på gång...

Fick följande mail inatt:

"Vi introducerar några spännande ändringar för att kunna ge dig en mer lokalanpassad upplevelse. Med början denna månad kommer Radisson Hotels och RadissonHotels.com att ge dig tillgång till de senaste destinationerna och den bästa bokningsupplevelsen för dina framtida hotellvistelser i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen.

Radisson Hotels Americas, med den nya webbplatsen RadissonHotelsAmericas.com, inriktar sig på hotell i USA, Kanada, Latinamerika och Karibien.

I juni kommer Radisson Rewards att fortsätta att belöna dig. Vi kommer att lansera Radisson Rewards Americas för att belöna våra medlemmar som vistas på våra hotell i Nord- och Sydamerika.

Håll dessutom ögonen öppna för nästa meddelande i april, med mer information om hur du kan få ut det mesta av ditt medlemskap!

VAR BÖR JAG BOKA MINA HOTELLVISTELSER?
Fortsätt boka dina vistelser på hundratals hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen på RadissonHotels.com. Se dessutom till att hämta Radisson Hotels nya mobilapp, så att du kan hålla kontakten med oss när du är på språng. Hämta nu.

Om du tänker boka ett hotell i Nord- eller Sydamerika, kan du gå till RadissonHotelsAmericas.com eller hämta den nyligen uppdaterade mobilappen för Radisson Hotels Americas här.

FÖRÄNDRAS NÅGON DEL AV MITT MEDLEMSKAP I RADISSON REWARDS?
Inte idag! I juni fortsätter du att vara medlem i Radisson Rewards. Därför förblir ditt medlemsnummer, dina förmåner och ditt poängsaldo oförändrade. Du fortsätter att som vanligt kunna tjäna poäng och lösa in dem mot belöningar på våra hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen.

Du måste dock vidta ytterligare åtgärder för att tjäna och lösa in poäng på hotell i USA, Kanada, Latinamerika och Karibien. Mer information om detta följer inom kort."
 

Jonas F

Medlem
LoyaltyLobby har ju haft några artiklar i ämnet där de menar att spliten beror på amerikanska och kinesiska lagar om hur personuppgifter används bland annat.

Radisson Rewards Program Splits Into Two In June 2021 - LoyaltyLobby

Radisson Splits Americas From Rest Of The World To RadissonHotelsAmericas.com - LoyaltyLobby

Rörigt verkar det bli hur som helst. Jag får se om Radisson får fortsätta vara mitt huvudprogram. Det som har varit fördelen har ju varit tillgången till hotell i åtminstone några fler städer i Sverige än exempelvis Hilton när man vill samla status på en internationell kedja. Men det kanske är dags att se sig om efter andra alternativ.
 

erc

Medlem
Två viktiga detaljer:

Statusmatchning mellan programmen: Yes, simply join the Radisson Rewards Americas program and call Member Services before your stay to request a status match for Silver, Gold, or Platinum tiers.

Poängöverföring mellan programmen: Yes, you will have the opportunity to transfer your points at a 1:1 ratio between programs (for free!) using our new Global Points Transfer process launching in June.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

jerixon

Medlem
Stämmer ju inte riktigt ännu då, eftersom jag redan har profil, status, bokningar och poäng när jag loggar in på amerikanska sidan......

LoyaltyLobby har ju haft några artiklar i ämnet där de menar att spliten beror på amerikanska och kinesiska lagar om hur personuppgifter används bland annat.

Radisson Rewards Program Splits Into Two In June 2021 - LoyaltyLobby

Radisson Splits Americas From Rest Of The World To RadissonHotelsAmericas.com - LoyaltyLobby

Rörigt verkar det bli hur som helst. Jag får se om Radisson får fortsätta vara mitt huvudprogram. Det som har varit fördelen har ju varit tillgången till hotell i åtminstone några fler städer i Sverige än exempelvis Hilton när man vill samla status på en internationell kedja. Men det kanske är dags att se sig om efter andra alternativ.

Två viktiga detaljer:

Statusmatchning mellan programmen: Yes, simply join the Radisson Rewards Americas program and call Member Services before your stay to request a status match for Silver, Gold, or Platinum tiers.

Poängöverföring mellan programmen: Yes, you will have the opportunity to transfer your points at a 1:1 ratio between programs (for free!) using our new Global Points Transfer process launching in June.
 

JensE

Medlem
Lite förvånad att ingen postat det. Fick mail för några dagar sedan att Radisson Rewards splittas till två olika program.
En för Nord och Sydamerika och en för resten av världen.

Hotellojalitetsprogram och förmåner - Programuppdatering | Radisson Rewards (radissonhotels.com)

Har inte lusläst det hela men undrar vad det är för amerikanska regelverk dom hänvisar till? Och kommer fler program att splittas?


ETT SÄRSKILT PROGRAMMEDDELANDE
Vi skriver för att informera dig om en kommande ändring i vår integritetspolicy för Radisson Rewards.

I syfte att följa USA:s regelverk kommer Radisson Hotels och Radisson Hotels Americas att vara upprättade som två affärsdrivande organisationer från och med den 17 juni. Detta kräver två webbplatser, två kanaler på sociala medier, två appar och två lojalitetsprogram. Som resultat av denna förändring kommer dina personuppgifter att överföras från Radisson Hospitality, Inc. till Radisson Loyalty Management B.V. Ta reda på mer om vad detta innebär för dig genom att läsa vår integritetspolicy.

Tillsammans med denna förändring är vår målsättning att anpassa oss för och tillgodose våra medlemmars behov i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen. För att kunna uppnå detta introducerar vi även vissa ändringar i våra villkor. Genom att fortsätta att tjäna och lösa in poäng inom Radisson Rewards-programmet efter den 17 juni samtycker du till överföringen såväl som alla ändringar i villkoren. Klicka här för att ta reda på mer om våra fullständiga villkor. Du behöver inte vidta några åtgärder, men du kan välja att sluta använda Radisson Rewards-programmet genom att kontakta oss via vår kontaktsida.

Vi kommer att fortsätta med att förbättra vårt program för att kunna ge alla våra lojala medlemmar våra bästa erbjudanden och ge dig en ännu mer anpassad resa. Vi ser fram emot att hälsa dig välkommen i framtiden och skapa fler minnesvärda upplevelser med Radisson Rewards.
 
Toppen