Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

lars.dec8

Medlem
Det är som @Cristoffer Cedergren säger ett aktivt val av sas att stänga ner för att de inte vill att hi bokar där. Har inget att göra med att det inte skulle fungera.
Sen håller jag med om att detta skapar massa extrajobb for alla och ingen gillar nog detta förutom de på sas som tagit beslutet.
Bara för att efter 10-15 minuter i telefonkö få höra att agenten tyvärr inte kan hitta biljetter till destinationen som efterfrågas. Biljetter som ju verkar finnas till kunder i andra bonusprogram. Denna manuella betjäning skulle kunna vara bra om bokningstjänsten var lyhörd, kunnig och kreativ. Men min upplevelse är den motsatta.
 

palmen

Moderator
Bara för att efter 10-15 minuter i telefonkö få höra att agenten tyvärr inte kan hitta biljetter till destinationen som efterfrågas. Biljetter som ju verkar finnas till kunder i andra bonusprogram. Denna manuella betjäning skulle kunna vara bra om bokningstjänsten var lyhörd, kunnig och kreativ. Men min upplevelse är den motsatta.
Bara för att biljetter finns för bolag x behöver de inte finnas för eurobonus och tvärtom.

Tillgång på Singapore Airlines var ett bra exempel på det där det bara var eurobonus som fick viss tillgång som de andra bolagen inte fick ta del av.

Det finns några riktigt dåliga agenter utan tvekan, men senaste månaden verkar några av dom gallrats bort eller fått rätt träning då det blivit mycket bättre mot början på året.
Problemet är ju dock att man inte kan göra något själv till 100% och blir tvungen att ta hjälp från agenten vilket inte alltid fungerar och man ringer igen och då funkar allt. Det är helt oacceptabelt.
 

Axxo

Medlem
Ringde Sas eurobonus nu och dom sa att alla bokningar med Star Alliance ligger nere sedan igår. Dom bad mig prova ringa i morgon. Stämmer verkligen detta? Dom har väl inte ens öppet på söndagar.
 

lars.dec8

Medlem
Problemet är ju dock att man inte kan göra något själv till 100% och blir tvungen att ta hjälp från agenten vilket inte alltid fungerar och man ringer igen och då funkar allt. Det är helt oacceptabelt.
Ja, och hur ska man veta om det är en dålig agent eller om det inte finns platser för SAS kunder?
 

ekf

Medlem
Ja, och hur ska man veta om det är en dålig agent eller om det inte finns platser för SAS kunder?
Det enda sättet är att prova 1-3 gånger till, en s.k. HUACA. Kostar tid för både SAS och den som vill boka, tyvärr.

Jag förstår varför SAS har stängt onlinebokningen, men jag håller inte med om att åtgärden är den bästa.

Varför inte öppna upp onlinereserveringen igen (den som fanns en övergångsperiod innan den nu nedstängda onlinebokningen) för åtminstone sökningar, men helst för reserveringar.. Sedan är det bara att ringa in för betalning och biljettering, det borde spara en hel del på kundtjänstresurser och skapa mindre frustration hos kunderna, utan att för den delen radikalt öka mängden bokningar som görs.
 

Tonton

Medlem
Det enda sättet är att prova 1-3 gånger till, en s.k. HUACA. Kostar tid för både SAS och den som vill boka, tyvärr.

Jag förstår varför SAS har stängt onlinebokningen, men jag håller inte med om att åtgärden är den bästa.

Varför inte öppna upp onlinereserveringen igen (den som fanns en övergångsperiod innan den nu nedstängda onlinebokningen) för åtminstone sökningar, men helst för reserveringar.. Sedan är det bara att ringa in för betalning och biljettering, det borde spara en hel del på kundtjänstresurser och skapa mindre frustration hos kunderna, utan att för den delen radikalt öka mängden bokningar som görs.

Gillar idén, men tror samtidigt detta kan orsaka riktigt stort missnöje.

Jag tror jag inte SAS har systemstöd för att kunna filtrera bort diverse val (exempelvis TG +90 dagar osv). Det gör att när de öppnar upp online för sökningar och reserveringar, så kommer folk bli riktigt missnöjda när de ringer in för betalning och biljetterna och får höra "Tyvärr går det inte att boka detta".
 

lars.dec8

Medlem
Gillar idén, men tror samtidigt detta kan orsaka riktigt stort missnöje.

Jag tror jag inte SAS har systemstöd för att kunna filtrera bort diverse val (exempelvis TG +90 dagar osv). Det gör att när de öppnar upp online för sökningar och reserveringar, så kommer folk bli riktigt missnöjda när de ringer in för betalning och biljetterna och får höra "Tyvärr går det inte att boka detta".
Vad är det som är så svårt för SAS? De andra bolagen verkar ju kunna sköta detta.
 

ekf

Medlem
Jag tror jag inte SAS har systemstöd för att kunna filtrera bort diverse val (exempelvis TG +90 dagar osv). Det gör att när de öppnar upp online för sökningar och reserveringar, så kommer folk bli riktigt missnöjda när de ringer in för betalning och biljetterna och får höra "Tyvärr går det inte att boka detta".
Det har väl fungerat fint med onlinebokningssystemet? Vad jag minns så fungerade onlinereservationen också hyfsat bra... eller har jag missat något?
 

palmen

Moderator
Vad är det som är så svårt för SAS? De andra bolagen verkar ju kunna sköta detta.
Andra bolag verkar inte ha samma begränsning på thai tex och verkar kunna boka mer än 90+.

Hur man vet om det är en dålig agent märker man direkt, de säger på 2 sekunder att det inte finns något alls. Så snabbt hinner inte ens de bästa agenterna söka. Du kan ju tex söka med United och Air Canada och få fram väldigt tillförlitlig info på vad som finns. När sas agenten då säger att de inte finns på några sekunder är det bara lägga på och ringa igen. Kostar tyvärr dig och sas massa tid.
 
Vad tror ni folk i detta forum om:

Har bokat en 241 där utgångsdatum för voucher var 31/3.

Då det är speciella covid regler gällande om bokning osv just nu.

Vad tror ni om att ändra datum, samt lägga till en person men behålla samma rutt.

Tror ni detta är om ens möjligt?

/F
 
Toppen