Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

A359

Medlem
Jag hittar inte TK till Bangkok i Jan/Feb 2022. Släpper TK inte awards till BKK eller Phuket?

Har en resa i januari med TK till KUL, men jag vill hellre till Thailand.

Likaså hittar jag noll till BKK med LH under samma period. Släpps inga awards med LH längre?
 

lars.dec8

Medlem
Sjukt pinsamt att SAS inte kan fixa sitt bokningssystem för Star Alliance bokning. United, Air Canada, ANA har detta uppe för sina bonuskunder. Miles and More vet jag inget om men antar att det är enkelt att boka där också. Sedan har jag en del poäng på BA och American och det är hur lätt som helst att gå in och boka vart som helst i världen. Det här med att sitta i telefonkö och gå igenom möjliga alternativ med en agent efter att ha sökt på andra flygbolags sajter är ju helt orimligt.
 

Bankiren

Medlem
United, Air Canada, ANA har detta uppe för sina bonuskunder.

Jag har trott att det är något inom Star Alliance som gör att man måste boka manuellt. Men de där flygbolagen tillåter alltså bokningar inom *A?

Hoppas att SAS öppnar upp snart i alla fall. Mycket enklare att sitta hemma och boka i lugn och ro.
 
Har inte med teknik att göra just nu. SAS vill att folk nu först bränner sina poäng på SAS egna flygningar. SAS betalar för flygningar som vi bokar med poäng på andra *A-bolag, och just nu ser man först till sin egen ekonomi. Tror jag.

Dessutom är det väldigt rörigt med vad som faktiskt går att boka just nu, massa tidtabellsändringar och flighter som ställs in. Det vill inte SAS behöva hålla på att reda ut åt andra bolag. Tror jag.

Såklart borde webbokningen öppna igen så snart marknaden stabiliserat sig. Tror det sker ungefär samtidigt som UD tar bort avrådan från resor utanför Europa.
 

igelkotten

Medlem
Jag har trott att det är något inom Star Alliance som gör att man måste boka manuellt. Men de där flygbolagen tillåter alltså bokningar inom *A?

Hoppas att SAS öppnar upp snart i alla fall. Mycket enklare att sitta hemma och boka i lugn och ro.

Bokade så sent som idag Star Alliance-flyg på Aegeans hemsida med mina poäng där.
 

Axxo

Medlem
Jag har en påbörjad awardresa inbokat hem för mig och min vän från Male på Torsdag. Jag kommer tyvärr vara tvungen att lämna Male innan honom med en ny revenue biljett. Kan man på något sätt få tillbaka något om jag avbokar just min biljett på bokningen? Bör jag meddela Lufthansa?
 
Toppen