Senaste nytt

Champagnetråden

The Imperial bar har Pommery Brut Royal på glas för 120 kr. Farligt
eb998bff9ceff9c44da9aa4349204a20.jpg

Samma champagne som vi drack på Waldorf Versaillies f.ö.
 

Rickard_O

Medlem
Kul beskrivning :) Verkar inte riktigt vara din stil.

Jag tycker den är bra för priset och visar lite hur champagne kan utvecklas även om denna har passerat sin bästa tid med råge. Det är dock typiskt att de börjar dra mer åt sherry-hållet när de blir äldre. Finns helt klart andra som dock klarar längre lagring med mer bibehållen fräschör.
Frågan är om den inte var dålig, jag saknar tyvärr erfarenheten för att avgöra.
Men efter prat med min personliga vinhandlare så trodde han den blivit dålig efter beskrivning av smak.
Var nästan åt vinäger hållet, sambon hade en till beskrivning ”Tänk dig en dippsås till dumplings i Asien”.

Snart drar vi av en till BdN och kompenserar för det här haveriet!
 
Firar sambons födelsedag på hotell därav glasen.
Detta var verkligen ingen favorit, smakade äppelcider mest, även hintar av soja...
Denna tar jag inte ens i med tång igen...

Visa bifogad bild 117573
Håller med @MTheC , men här gör glasen även sitt. Om du har några droppar kvar eller köper en flaska till, ge den en chans med andra glas. Lovar dig den kommer smaka helt annorlunda än glasen på bilden!
 

MTheC

Medlem
Frågan är om den inte var dålig, jag saknar tyvärr erfarenheten för att avgöra.
Men efter prat med min personliga vinhandlare så trodde han den blivit dålig efter beskrivning av smak.
Var nästan åt vinäger hållet, sambon hade en till beskrivning ”Tänk dig en dippsås till dumplings i Asien”.

Snart drar vi av en till BdN och kompenserar för det här haveriet!
Om den blivit dålig så kan du ju ta tillbaka den till systembolaget, är ju en av de få saker jag gillar med monopolet.
 
Toppen