Senaste nytt

Champagnetråden

Senator

Moderator
Firar påsk och påskrift för nytt jobb med magnum comtes de champagne 2007. Inser en liten missräkning då flaskan är för tjock för att få på en ”champagne stopper”, lyckades till sist klämma på en sån i plast från systembolaget men tveksamt om den kommer hålla...
Visa bifogad bild 117521

”Tveksamt att hålla”.. gillar ursäkten att det är korkbekymmer som är avgörande
 

kristerj

Medlem
Firar påsk och påskrift för nytt jobb med magnum comtes de champagne 2007. Inser en liten missräkning då flaskan är för tjock för att få på en ”champagne stopper”, lyckades till sist klämma på en sån i plast från systembolaget men tveksamt om den kommer hålla...
Visa bifogad bild 117521
”En magnum är perfekt om man är två som delar och en inte dricker”
 

Buffy

Medlem
Blev just bjuden på Pol Aime 199kr på bolaget.
Förstår verklig varför priset. Blaskigt och inte kul. :(
08A86C72-FCC5-4166-A381-684AA58B9582.jpeg
 
Blev just bjuden på Pol Aime 199kr på bolaget.
Förstår verklig varför priset. Blaskigt och inte kul. :(
Visa bifogad bild 117534
Jo ingen jättehöjdare och bubblorna ser ut som "sodastream" och inte små och ljuvliga som på de flesta champagner. Citerar mig själv när jag testade i december:
"Ingen jättehöjdare men man kan inte ha så höga förväntningar för 199kr... Är helt ok för någon dag mitt i veckan. Betyg godkänt. Varken mer eller mindre. Tillägg: Blev aningen bättre nu när den stått framme en liten stund. Om än knappt."
 
738922783a4c086dfc4dc878cf442c62.jpg

Glad påsk alla! JM Gobillard & Fils bjuder på en rosé som jag inte blir riktigt klok på. Blodapelsin och tranbär med en bra syra men väldigt sluten. Får vänta på att den blir lite varmare....
Den är bra (tror jag skrivit det två gånger tidigare, vad tyckte du - nu när den blivit lite mer varm? Pluspoäng för kycklingarna... Glad påsk!
 

MTheC

Medlem
Firar sambons födelsedag på hotell därav glasen.
Detta var verkligen ingen favorit, smakade äppelcider mest, även hintar av soja...
Denna tar jag inte ens i med tång igen...

Visa bifogad bild 117573
Kul beskrivning :) Verkar inte riktigt vara din stil.

Jag tycker den är bra för priset och visar lite hur champagne kan utvecklas även om denna har passerat sin bästa tid med råge. Det är dock typiskt att de börjar dra mer åt sherry-hållet när de blir äldre. Finns helt klart andra som dock klarar längre lagring med mer bibehållen fräschör.
 
Toppen