Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

lars.dec8

Medlem
Tills sas väljer att ta bort det är det tråkiga svaret. Står i sas faq på deras hemsida men finns ingen info om hur länge dessa specialregler ska tillämpas.
Jag bokar och försöker senare ändra till sommar 2022 på min voucher som går ut den 31 mars. Håller tummarna att regeln finns kvar om några månader.
Tack för att du flyttade inläggen till rätt tråd.
 
Har en bokning GOT-ZRH-BKK med Swiss i jan 2022, och hem BKK-MUC-GOT med Thai/LH. Bokat med Amex 2-4-1. Idag ser jag av en händelse att utresan inte längre står med under mina bokningar. Vad göra, vad kan ha hänt, alla leg är confirmerade när jag gjorde bokningen för några veckor sedan.
 

Senator

Moderator
Har en bokning GOT-ZRH-BKK med Swiss i jan 2022, och hem BKK-MUC-GOT med Thai/LH. Bokat med Amex 2-4-1. Idag ser jag av en händelse att utresan inte längre står med under mina bokningar. Vad göra, vad kan ha hänt, alla leg är confirmerade när jag gjorde bokningen för några veckor sedan.

Du är tyvärr är inte ensamma med denna typ av fråga. Sök efter ”Swiss ombokning” så finns det svar. Du behöver ta kontakt med SAS för att åtgärda problemet.
 

squeezen

Medlem
Har en bokning GOT-ZRH-BKK med Swiss i jan 2022, och hem BKK-MUC-GOT med Thai/LH. Bokat med Amex 2-4-1. Idag ser jag av en händelse att utresan inte längre står med under mina bokningar. Vad göra, vad kan ha hänt, alla leg är confirmerade när jag gjorde bokningen för några veckor sedan.
Som @Senator säger så var det nån masskörning där mindre tidtabelländringar ledde till avbokning. Samma hände mig och många andra. Ring in igen så bör de kunna lösa det
 

Maja

Medlem
Jag känner att det är dags att börja förbereda sig för olika scenarium gällande ombokning av sommarens resa som är bokad till Bali den 16 juni och hem från Singapore den 2 juli. Sannolikheten att båda länderna är öppna känns minimal, eller är det någon annan som har hittat rapporter som tyder på något annat? Peka mig gärna i rätt riktning i så fall.

Känns som om påsken 2022 är mitt nästa alternativ i så fall och då är dags att tänka till vilka olika routings som kan bli aktuella att bevaka.

Någon som lyckats få till TPE-DPS med Eva Air i Business? Vi pratar dessutom 3 pax...

Enklaste och rakaste vägen är självklart TK GOT-IST-DPS, men som sagt var hade jag gärna testat Eva Air. Känns dock kanske som en utopi att få till. Någon annan trevlig routing som jag har missat? SQ hade jag gärna flugit med men är ju kört för tillfället. Blir en självklart ombokning hem från Singapore om de öppnar upp för det.
 
Jag har sett en del som skrivit om ANA F i tråden om bokade bonusresor men jag gissar att det inte finns några andra knep än att ringa och testa och söka och hålla på helt enkelt!

Och det räcker för oss med att testa en väg och kanske beta av EVA Air på andra hållet exempelvis.

Tycker man ser en del för två på flyget från Frankfurt till Tokyo på kvällen. Dock försökt hitta för 2 på flyget innan lunch för att kunna få med ett flyg till Vietnam sedan (blir annars 25h byte, sjukt irriterande) men det verkar bara komma en plats i first på lunchflyget för det mesta tyvärr. Dock sett någon som har vidare till Vietnam sedan för 2 så de måste haft flyt när det kommit 2 platser där. Ser ingen annan möjlig kombo.
 

squeezen

Medlem
Jag känner att det är dags att börja förbereda sig för olika scenarium gällande ombokning av sommarens resa som är bokad till Bali den 16 juni och hem från Singapore den 2 juli. Sannolikheten att båda länderna är öppna känns minimal, eller är det någon annan som har hittat rapporter som tyder på något annat? Peka mig gärna i rätt riktning i så fall.

Känns som om påsken 2022 är mitt nästa alternativ i så fall och då är dags att tänka till vilka olika routings som kan bli aktuella att bevaka.

Någon som lyckats få till TPE-DPS med Eva Air i Business? Vi pratar dessutom 3 pax...

Enklaste och rakaste vägen är självklart TK GOT-IST-DPS, men som sagt var hade jag gärna testat Eva Air. Känns dock kanske som en utopi att få till. Någon annan trevlig routing som jag har missat? SQ hade jag gärna flugit med men är ju kört för tillfället. Blir en självklart ombokning hem från Singapore om de öppnar upp för det.
Jodå de finns:
14BBAE8E-C324-4363-AC14-82C4A3EA45BB.jpeg


dock att hitta 3 från EU är nog desto svårare...
 

palmen

Moderator
Någon som lyckats få till TPE-DPS med Eva Air i Business? Vi pratar dessutom 3 pax...
Jag har bokat FRA-TYO-TPE-SGN med lite tålamod, så att boka till DPS via TPE bör gå med rätt agent. Om det finns 3 platser att tillgå låter jag dock vara osagt, men routingen bör fungera.
 

Glenn E

Medlem
Är det fortfarande det gamla Tallin 018 numret som gäller för att boka med voucher? Är det öppet idag söndag 28 mars?
Singapore Airlines går inte att boka fortfarande?
Tänkte boka ANA första klass helst. Är det nya kabinen till Frankfurt nu?
Ursäkta för många frågor den här gången.
Ska boka från Shanghai till Göteborg.
I Shanghai kan man snart få det kinesiska vaccinet som jag tänker ta i maj tror jag. Det går tyvärr inte att undvika för mig.
 
Toppen