Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Thornado

Medlem
Jag frågade när de kommer att öppna upp egna hemsidan för Star Alliance bokningar och han nämnde att det jobbas för fullt och att planen var februari men att det nu flyttats fram till ungefär midsommar.

Nu vet jag ju att man ska ta allt som sägs av kundtjänst med en mycket stor nypa salt, men det är ju annars ett intressant uttalande. Med tanke på att det fanns ett fungerande system för *A-bokningar innan pandemin så borde det knappast krävas så mycket jobb för att få den på plats igen. Typ en knapp timme för att få den på plats igen och sen resten av dagen för att köra lite tester och kolla så att inget gått sönder.

Om man får drömma så hade det här ju varit ett lämpligt tillfälle att faktiskt göra lite jobb på systemet när det är offline för att förbättra det och lägga till mer funktionalitet (det kan förstås bli en mardröm också om t.ex. funktionalitet för F-bokningar läggs till och alla möjligheter till mer anpassade bokningar via telefon tas bort), men det känns ju mindre troligt.
 

Maja

Medlem
25 min telefonkör strax innan kl 16 idag. Kom fram för att lägga till hemresan på en ren SAS-bokning. Han hittar resan (tack och lov), men säger att vi ringer upp dig ikväll eller imorgon för debitering av nya skatter och uträkning av poängen. Tack och adjö.

Det har jag varit med om förr, så det gäller bara att hålla tummarna att det blir så också. Har ju varit lite si och så gällande att de ringer upp när de ska (är min egen erfarenhet. Har själv fått ringa in och efterlysa biljetteringen etc. då de ej har återkommit).

Vem vet, det kanske fungerar prima idag! Väljer att se positivt på det hela! :)
 

Kimmen00

Medlem
Lång kö till Tallin (eh Sveg) idag.. antar att det är 31/3-voucherns som gör detta.

Som vanligt skiftande kvalité

Behöver boka om sommarens resa till Mauritius, lär ju INTE gå att komma dit...

Efter 30 min kom jag fram till en kille. Han menade först att jag inte kunde boka om vouchern för det hade jag redan gjort tidigare.
Jag menade att det visst gick att boka om då ombokningar skett tidigare när vouchern ej var förlängd samt den ÄR ej utgången (31/3).. han typ viftade bort det och "jaja, var vill du resa nu då".
Jag gav honom nya datum, han hittade utresan men vi hemresan i mars 2022 så sa han bara: nej det är inte släppt till EB så jag ser inga?
Jag menade att det kan vara mixed-class på vägen hem kunde han kolla ben-för-ben, han svarade bara att det inte är släppt återkom nästa vecka.
Suck, HUACA (blev 1 i betyg på telefonundersökningen)

Nästa samtal, plats nr 10 i kön (EBD) men efter 15 min svarade en tystlåten norrlänning.
Han hmmm-ade lite när jag gav honom all info och han hittade utresan, men hittade inget hem. Bad honom söka ben för ben och efter långt tyst knappade han hittade antingen eco hem från Ist (men 9 timmar i istanbul) "eller om du vill åka nån annan väg?", jag gav honom en annan rutt via Wien och han hittade och knappade in den. Denne kille hade uppenbarligen koll på läget.
Han skulle skicka iväg den för att räkna ut skatterna, skulle "ta några timmar". Vi får väl se hur det blir med det då det verkar vara skiftande resultat här i tråden om det.

Biljetterna ställdes ut idag. 250 kr mer per person i skatter..
 
Ett litet observation till er som har bokat en resa med 242 som går ut den 31/3.
Jag bokade en resa för ett par veckor sedan, sa specifikt att han skulle använda den utgående vouchern. Det görs automatiskt fick jag då till svar. Fine! Såg idag att så var inte fallet, utan det var den med utgång 31/12 som hade använts.

Ringring till agent nr1. Han skulle sätta mig på hold och återkomma, jag åkte ut innan jag hann blinka. 20 min kötid en gång till. (Hårt tryck idag? Är ändå EBG)
Agent nr 2 fixade detta galant och så tog han även tag i att jag hade fått betala 375kr för mkt i service fee tidigare, vilket jag har skrivit om.
10 min senare så fick jag ett mail om återbetalning.

Dom riktigt bra och kunniga finns där också på andra sidan linjen. :)
 

squeezen

Medlem
Igår, ca 20 min kö, inga problem boka, sade datum och CPH-CUN (nya bali här i forumet eller....)?
Han hittade först inget, jag sade jag försökt scanna läget på star alliance partmers sidor och tycktes se något via london-toronto ut och CUN-IST-MUC-CPH hem.

vet inte om bara jag har otur men på CPH-LHR med Sas gick bara få Go.
Sista benet hem MUC-CPH är med LH och även där endast eko.
På en annan bokning jag har BKK-TPE-CDG-CPH är det också bara Go som gick på sista benet.

Är jag överanalytisk i att se problem med business på alla sträckor om man har 2 stopp på vägen? Aldrig varit problem innan men nu med (väldigt litet smaple size) 100% fail rate vore det intressant se om fler haft samma issue?
 
Last edited:
Toppen