Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

Samosaguas

Medlem
Fick en konstig laddning av sidan igår som gjorde att all text svämmade över från underflikarna man kan koppla på/av. Borde ha tagit en screenshot för jag har ej lyckats replikera det.
Översvämmande text är något vi gärna undviker på sidan så om du råkar ut för det igen så hör av dig ;)
 
Fick en konstig laddning av sidan igår som gjorde att all text svämmade över från underflikarna man kan koppla på/av. Borde ha tagit en screenshot för jag har ej lyckats replikera det.

Kan du ändå försöka beskriva vad det var som hände. Vilken info var det som svämmade över? Vad menar du med underflikarna?
 

Samosaguas

Medlem
det var på jobbdatorns gamla version av IE. Jag ska knåpa lite mer för att försöka provocera fram det hela.

underflikar = väder/michelin/valuta etc
Vi får påminna om det som står i FAQ:
3FC3B050-22C4-441D-A7BF-C487C076284C.png
 
det var på jobbdatorns gamla version av IE. Jag ska knåpa lite mer för att försöka provocera fram det hela.

underflikar = väder/michelin/valuta etc
Okej, ja återkom gärna när du vet. Ett tips är också att använd en modernare webbläsare. Vissa saker är helt enkelt inte kompatibelt med med IE :/
 

Big Birger

Medlem
Har testat lite mer. Grymt kul!

Håller också på att detaljplanera en resa till Los Angeles, och funderade över när solen går upp för att första morgonen promenera upp till Hollywood-skylten. Kanske solens uppgång/nedgång kan vara något att komplettera med i Väder-boxen? Det borde finnas som publikt data någonstans.
 
Har testat lite mer. Grymt kul!

Håller också på att detaljplanera en resa till Los Angeles, och funderade över när solen går upp för att första morgonen promenera upp till Hollywood-skylten. Kanske solens uppgång/nedgång kan vara något att komplettera med i Väder-boxen? Det borde finnas som publikt data någonstans.
Kul att du uppskattar funktionerna och kommer med förslag på ny data! Nuvarande källa har tyvärr inte sol up/ned.

Denna typ av data förändras ju varje dag, tänker du dig något typ av snitt per månad eller hur skulle det isåfall presenteras? Utveckla gärna.

I dagsläget hämtar vi hem väderdata baserat på latitude/longitud.
 

Big Birger

Medlem
För min del skulle det räcka med "genomsnittlig soluppgångstid per månad" och "genomsnittlig solnedgångstid per månad", eftersom jag mer vill veta om det är ljust eller mörkt vid en viss tidpunkt. På ett ungefär. Om det är minuter jag är ute efter för att tajma fotografering eller motsvarande så är det bättre att vända sig till specifika sajter som har "allt" vad gäller solen.

Sunrise and sunset times in Los Angeles, juni 2021 har en del visualiseringar, men det känns lite overkill att ha på en sida för planering av bonusresor.

Sedan återstår som sagt frågan var man kan hitta data för respektive ort.
 
Toppen