Senaste nytt

Accor giltighetstid poäng

Homer

Medlem
Tittade just på svenska Amex-sidan: "100 Membership Rewards-poäng = 10 Flying Blue miles". Således behövs 40.000 Membership Rewards points föt att få 4.000 Flying Blue miles.

Eller missar jag något?


Nej, det är det tydligen jag som har gjort, jag tittade inte på den svenska sidan

UK
1 Membership Rewards point = 1 Flying Blue mile
Flying Blue - Transfer Points Membership Rewards®

USA
1000 Membership Rewards points = 1000 Flying Blue® Miles
Membership Rewards® Program from American Express - Points Transfer Home

Stämmer det verkligen, att det är 10ggr dyrare för den som har ett svenskt kort?
För Finnair är det samma 1:1
 
Last edited:
Stämmer det verkligen, att det är 10ggr dyrare för den som har ett svenskt kort?
För Finnair är det samma 1:1

Det stämmer, men man måste tänka på att det är mycket enklare att tjäna in MR-poäng i Sverige också. Man får ju ett poäng/SEK, minst.

För Finnair är kvoten 11:1 i Sverige.

2021-03-20.png
 

Homer

Medlem
Det stämmer, men man måste tänka på att det är mycket enklare att tjäna in MR-poäng i Sverige också. Man får ju ett poäng/SEK, minst.

För Finnair är kvoten 11:1 i Sverige.

Visa bifogad bild 117273

För den med svenskt Amex blir det alltså

via Finnair
38500 rewardspoäng ger 500 accor poäng

via Flying Blue
40000 rewardspoäng ger 1000 accor poäng


Går fö att överföra miles från andra flygbolag
Aegean Miles+ Bonus: 2,000 miles = 500 Accor points
Qatar Airways: 4,500 Qmiles = 1,000 Accor points

Accor Partners - Airlines
 

squeezen

Medlem
Har joinat club opinions. Får mail typ varje dag om att det kommit ny survey, klickar på länken och då står det ”no surveys available”.
Haha. Parodi. Inga finnair points eller qatar tyvärr.
Blir nog att saka dessa poäng. Dyr förlängning om det ska till resa och PCR.
 

Berglund

Medlem
Får mail typ varje dag om att det kommit ny survey, klickar på länken och då står det ”no surveys available”.
Du ansluter mest sannolikt från ett ip nummer som annonsörerna/de som betalar för frågeformulären inte är intresserade av och därför inte betalar för. Då tillgängliggörs inte dessa "surveys" för just dig eftersom ingen är intresserad av den marknaden eller vad personer från den marknaden tycker. Prova att ansluta med ett annat ip nummer...
 

Homer

Medlem
Har joinat club opinions. Får mail typ varje dag om att det kommit ny survey, klickar på länken och då står det ”no surveys available”.
Haha. Parodi. Inga finnair points eller qatar tyvärr.
Blir nog att saka dessa poäng. Dyr förlängning om det ska till resa och PCR.
Du ansluter mest sannolikt från ett ip nummer som annonsörerna/de som betalar för frågeformulären inte är intresserade av och därför inte betalar för. Då tillgängliggörs inte dessa "surveys" för just dig eftersom ingen är intresserad av den marknaden eller vad personer från den marknaden tycker. Prova att ansluta med ett annat ip nummer...


Berglund slår huvudet på spiken.
Precis det problemet har det varit med e-rewards de senaste 2? åren.
Tidigare räckte det med att ange rätt landsadress på kontot...
 

Viator

Ny medlem
Hej,
Jag köpte 4000 Finnair points för €51,50 som jag sedan växlade in till Accor, 3500 Finnair=500 Accor, skulle ta 2 veckor men tog bara 5 dagar.
Så nu är mina poäng giltiga till 2022.
Kändes lite surt att betala, men jag intalar mig att det blev ändå billigare än att ta 1 natt på Ibis Odenplan, som ändå öppnar 1 maj.

Hade gett upp att få en survey på ClubOpinions, men dagen efter Finnair köpet kom det plötsligt en undersökning som jag fick svara på, om UK tv reklam....
 
Toppen