Senaste nytt

TallinkSilja Club One

toer00

Medlem
Jag upptäckte idag att jag torskat 42 000 poäng som gick ut i 2020-12-31 samt 42 000 poäng som gått ut 31.01.2021...
Någon som har koll på om inte Club One är/varit fryst under den här epidemi- perioden?
 

toer00

Medlem
Nästa sak som jag upptäckt (Enligt Tallink Siljas kundtjänst så planerar man att återuppta trafiken till Helsingfors den 1/6... :confused:).
Upptäckte att jag hade tillräckligt med poäng för en kryssning till Helsingfors, men till min fasa upptäcker jag att förutom att de vill ha 127 000 poäng även begär 4 160 Kr i "avgifter" för hytt plus 2 pers...:eek:

Känns som en massiv devalvering av poängen...???

Kundtjänst säger, "cest la vie"...

Någon som upplevt samma sak?
 

Lollet

Medlem
Dom gjorde en galen höjning på sina avgifter på bonusresor förra året utan att meddela något. Jag upptäckte det när min bokning till Helsingfors blev inställd och jag var tvungen att välja ett nytt datum. Plötsligt var jag tvungen att betala 300% mer i avgifter för samma hytt :mad:

Vad gäller poängen så tror jag inte att giltighetstiden förlängdes (möjligt att det gjordes några månader under 2020 bara). Däremot har dom förlängt status till december 2021.
 
Noterar att en Promenade-hytt går på 10600 poäng och en A-hytt (d.v.s exakt samma typ av hytt men med havsutsikt istället för promenaden) går på 130300 poäng. Intressant att utsikten gör att poängpriset trettonfaldigas.
 
Någon som har koll på om inte Club One är/varit fryst under den här epidemi- perioden?

Jag tror tyvärr inte poängutgången varit fryst något, den är i vart fall inte det nu... det enda är att i den mån man har haft bonushytter bokade, som blivit inställda efter poängen gått ut, så har man fått tillbaka dem med förlängd giltighetstid (året ut).
 

toer00

Medlem
Tydligen något nytt system där både poäng plus pengar kan nå hur högt som helst...
Det är som SAS skulle ha 10 dubblat EB kraven för vissa avgång samt infört avgifter på närmare 60% av ordinarie i någon diffus bokningsklass...
Det är dags att bojkotta Silja och börja åka med Viking i stället...
 
Tydligen något nytt system där både poäng plus pengar kan nå hur högt som helst...
Det är som SAS skulle ha 10 dubblat EB kraven för vissa avgång samt infört avgifter på närmare 60% av ordinarie i någon diffus bokningsklass...
Det är dags att bojkotta Silja och börja åka med Viking i stället...

Fast det låter väl iofs exakt som SAS, med skillnaden mellan Best Availability och Best Price awards :)
 

Olle K

Medlem
Ja Tallinks respons på poäng och status var nog bland de sämre klubbarna.

Tallink skickade ut en info mail från VDn i okt/nov där det stod:
"Mitt viktigaste budskap till dig idag är att du behåller din medlemsnivå i Club One in i 2021. Medlemsnivåer som utgår senast mars nästa år förlängs till och med 31 december 2021. Det andra budskapet gäller dina poäng. Jag vet att många medlemmar har poäng som går ut i slutet av året och att det har funnits begränsade möjligheter att använda dem. Därför har vi jobbat hårt med att se till att ge våra medlemmar möjlighet att nyttja sina poäng nu innan året tar slut."

Så istället för att förlänga poängen gav Tallink medlemmarna möjlighet att boka en resa längre fram i tiden än vanligt. Så jag bokade en poängresa för reguljär resa, får se om det blir av.
 

gdaily

Medlem
Tydligen något nytt system där både poäng plus pengar kan nå hur högt som helst...
Det är som SAS skulle ha 10 dubblat EB kraven för vissa avgång samt infört avgifter på närmare 60% av ordinarie i någon diffus bokningsklass...
Det är dags att bojkotta Silja och börja åka med Viking i stället...
Det har jag gjort i 10 års tid. Av kanske 200 jobbresor har 2 varit med Silja (eller Eckerö de gånger jag pinsamt nog missat Amorella). Noll privata resor, förutom en pandemiresa till Höga Kusten. Kom genast på varför jag inte åker Silja.
 
Toppen