Senaste nytt

Bästa Scandic i Falun/Bollnäs/Gävle ?

Marcusen

Medlem
Behöver passera förbi genom Gävleborg/Dalarna inom en snar framtid och övernatta samt stanna kvar dagen efter för att vara med på ytterligare ett dagslångt onlinemöte, vilket ort har det bästa Scandichotellet? eller är dom alla "likvärdiga och nedgånga", måste hålla mig till Scandic enligt företagspolicy...

Tacksam för input!
 

011430121

Medlem
Klassiska Central Hotellet i Gävle kallas CH ligger centralt, har garage i huset men även utomhusparkering 75 meter från hotellet.
Ett av mina favorit hotell, tyvärr är restaurangen Skeppet stängt på grund av pandemin.
 

Fredde18

Medlem
Du skrev inte Borlänge men det är ju bara ett stenkast från Falun och kan ju vara ett alternativ beroende på vilken väg du reser. Där finns hursom ett Scandic också, som förvisso inte sticker ut nämnvärt. Pool i källaren och billigt varm-garage. (Det fanns ett pingisbord och innebandymål i källaren också men det kan ju bli lite långtråkigt om man är ensam. :D) Rummen är åtminstone nyrenoverade 2020 (läs nymålade och nya möbler). Senast vi bodde (v8 2021) tog vi frukostlåda till rummet så vet ej hur buffén ser ut just nu.
 

Marcusen

Medlem
Du skrev inte Borlänge men det är ju bara ett stenkast från Falun och kan ju vara ett alternativ beroende på vilken väg du reser. Där finns hursom ett Scandic också, som förvisso inte sticker ut nämnvärt. Pool i källaren och billigt varm-garage. (Det fanns ett pingisbord och innebandymål i källaren också men det kan ju bli lite långtråkigt om man är ensam. :D) Rummen är åtminstone nyrenoverade 2020 (läs nymålade och nya möbler). Senast vi bodde (v8 2021) tog vi frukostlåda till rummet så vet ej hur buffén ser ut just nu.
Resvägen inte är inte satt så jag ska ta det i beaktande!
 

bnr

Medlem
Klassiska Central Hotellet i Gävle kallas CH ligger centralt, har garage i huset men även utomhusparkering 75 meter från hotellet.
Ett av mina favorit hotell, tyvärr är restaurangen Skeppet stängt på grund av pandemin.

@bnr är expert på Scandics utbud i Gävle.

Håller med @011430121 - Scandic CH är väldigt bra för att vara ett Scandic. Alla rum som jag bodde i var nyrenoverade.
Mycket trevlig personal, även om jag är lite osäker på vilka som är kvar nu efter ett år av coronapandemin.

Skeppet som @011430121 nämner renoverades i början av 2020 (när jag veckopendlade till Sandviken/Gävle) men kanske inte har öppnat upp över huvud taget.

För bäst mat i Gävle går man till Verovin eller till Matildas. Jag föredrar Verovin som har mycket bättre viner och ett mer familjärt bemötande.
 

Marcusen

Medlem
Håller med @011430121 - Scandic CH är väldigt bra för att vara ett Scandic. Alla rum som jag bodde i var nyrenoverade.
Mycket trevlig personal, även om jag är lite osäker på vilka som är kvar nu efter ett år av coronapandemin.

Skeppet som @011430121 nämner renoverades i början av 2020 (när jag veckopendlade till Sandviken/Gävle) men kanske inte har öppnat upp över huvud taget.

För bäst mat i Gävle går man till Verovin eller till Matildas. Jag föredrar Verovin som har mycket bättre viner och ett mer familjärt bemötande.

Känns som stopp i gävle är det bästa alternativet hittils - Ingen som har feedback på Bollnäs om jag skulle få för mig att köra inlandet?
 

Mimer

Medlem
@Marcusen, Har bott två gånger på Scandic Bollnäs nyligen, november 2020 och mars 2021. Båda gångerna har jag mötts av mycket trevlig personal, enormt serviceinriktade. Rummen är fullt funktionella men man ser också bevis på att det har varit andra gäster där, repor i golv, lätt slitna möbler etc. På det stora hela taget har jag varit klart nöjd dock.

Som städer har Gävle och Falun mycket mer att erbjuda än Bollnäs. I synnerhet Falun tycker jag som är en av få städer jag skulle tänka mig att bo i Sverige.

Vad det gäller resturanger i Bollnäs, med reservation för Coronaöppet, skulle jag säga att Strandrestaurangen och Izoli står ut. Roma är helt ok också. Nordic är en riktigt bra lunchrestaurang.

Beroende på när du åker så är säsongsöppna Matsas hamburgare och Växbo krog också båda riktigt bra.
 
Toppen