Senaste nytt

Norwegian återupptar 76 linjer 1:a juli, varav 13 från Stockholm

011430121

Medlem
Skulle säga Terminal 4, (gate 41, 39, 37 samt 33 och 31). Går ju inga flyg från denna terminal just nu men reagerade ändå på antalet Norweigen plan som jag inte uppmärksammat tidigare. Kan självklart varit så att de har varit parkerade där en längre tid.
Ja det har stått sedan en längre tid.
Som @fly4fun skriver sa startar Norwegian sina flygningar, avgången till Malaga den 4 april ser ut som den bara har 6 platser kvar enligt expert flyer.
Det blir väl med Norsk baserad personal.
Det har miljon skulder till Swedavia och Transportstyrelsen, betalningen för dessa gör vi skattebetalare.
 

Homer

Medlem
Tråden handlar om det som sades i juni 2020, i november efter de fått nej till stödpengar från norska regeringen 2020 sades det
Målet är att med sex flygplan trafikera inrikeslinjer i Norge och jag förutsätter att Norwegian får ta del av stödet till utvalda linjer som infrastrukturdepartementet har aviserat, säger Norwegians koncernchef Jacob Schram.
och det är väl det som gäller tills vidare
Diskussion om Norwegians aktiekurs | Sida 105 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Att det fortfarande går att boka kanske beror på att de gör som SAS med 737-700, lurar folk att boka något
som inte finns för att få in pengar, eller så har de helt enkelt glömt bort att ändra så att det inte går att boka
 
Last edited:

Homer

Medlem
Intressant, minst sagt, stämmer allt detta? (vad säger @011430121 )

Norwegian resumes Arlanda flights after five-month hiatus | Routesonline

The carrier has resumed nonstop service from ARN to Alicante (ALC) and Malaga (AGP) in Spain, alongside flights to Norway’s capital Oslo (OSL). All three routes are currently 2X-weekly.

The airline plans to gradually increase the number of departures and resume more service in Sweden as demand increases and travel restrictions ease.

“Naturally, it is really good news that Norwegian, one of our biggest customers before the pandemic, has returned to Sweden and is providing service at our airport,” said Elizabeth Axtelius, director of aviation business at the airport's operator Swedavia.
 

011430121

Medlem
Intressant, minst sagt, stämmer allt detta? (vad säger @011430121 )

Norwegian resumes Arlanda flights after five-month hiatus | Routesonline

The carrier has resumed nonstop service from ARN to Alicante (ALC) and Malaga (AGP) in Spain, alongside flights to Norway’s capital Oslo (OSL). All three routes are currently 2X-weekly.

The airline plans to gradually increase the number of departures and resume more service in Sweden as demand increases and travel restrictions ease.

“Naturally, it is really good news that Norwegian, one of our biggest customers before the pandemic, has returned to Sweden and is providing service at our airport,” said Elizabeth Axtelius, director of aviation business at the airport's operator Swedavia.

Tack @Homer att du frågar om min åsikt, jag blir upprörd när man hälsar en kund välkommen tillbaka kunden har lämnat en skuld på över 100 miljoner kronor sedan senaste vistelsen, men det kanske så att man inte tänkter på hur mycket vi har förlorat på denna kund när ägande av bolaget är ca 10 miljoner personer, dessutom har man sagt farväl till över 800 anställda i Sverige.

De har utöver skulder till Swedavia även skulder till Transportstyrelsen, förmodar även att enskilda företag i Sverige har fodringar på Norwegian
Detta beror ju inte bara på pandemin, utan även på ett icke välskött företag med en före detta ledning som inte har haft realistisk kunskap om marknaden, med många förvånade beslut.

Dessutom har många aktieägare fått se sina investeringar har spätts ut till näst intill värdelösa papper, det skall i ärligenhetens namn även sägas har hänt andra flygbolag under senaste året.

Jag själv har aldrig flugit med bolaget, har inte uppskattat deras sätt att behandla kunder vid förseningar, inställda flyg, lögner, sedan har jag haft "svårt med" deras förra VD Björn Kjos och hans uttalande.

Jag kommer inte att boka några flyg med Norwegian och fortsätta att avråda personer att boka med Norwegian till folk som brukar fråga "Peter vad tycker du om Norwegian"
 

ZZZebra

Medlem
Intressant, minst sagt, stämmer allt detta? (vad säger @011430121 )

De har koncentrerat flygningarna till fredag/lördag/söndag. De körde Alicante förra helgen och blir spännande att se hur det går. Nästa avgång till ALC är 10.15 och har just nu "omedelbar avgång".

Har personligen svårt att förstå hur man vågar boka med dem. Men självklart så att många "vanliga" resenärer inte har riktig koll och min icke statistiskt säkerställda uppfattning är att det varit betydligt mer i media om SAS strul med återbetalningar och kronofogdeärenden än om Norwegians.Så går man in och söker på en sökmotor där DY kommer upp överst så bokar man.
 

EgOscar

Medlem
Det känns inte helt OK att de startat upp igen men inte tillåter uttag/konsumption av cashpoints; Jag valde cashpoint istället för utbetalning när de ställde in en flight i början av coronan för att jag trodde det skule vara säkrare....men men
 
Toppen